23 آذر 1395
شماره خبر: 171300

ارایه خدمات آموزشی مهارتی اشتغال به هفت هزار مددجوی البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارایه خدمات آموزشی مهارتی اشتغال به هفت هزار مددجوی البرزی


هفت هزار مددجوی تحت حمایت فاقد شغل طی هشت ماهه امسال با حضور در دوره های آموزشی کوتاه مدت ، بلند مدت فنی و حرفه ای و مدیریت کسب و کار در مسیر اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز و دستیابی به استقلال اقتصادی قرار گرفتند .
علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد البرز در گفتگو با خبرنگار پیام سپیدار احسان فلاحت پیشه با بیان اینکه عمده آموزش های بلند مدت ارایه شده در رشته های شغلی صنعتی و خدماتی بوده است ، اظهار کرد : آموزش های فنی وحرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است و طی این مدت پنج هزار و 200 مددجو در دوره های کوتاه مدت ، 737 نفر در دوره ای بلند مدت ، 953 نفر در دوره های مدیریت کسب و کار و 251 دانش آموز دبیرستانی نیز در دوره های ویژه اشتغال شرکت کردند . وی تصریح کرد : مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه مندی و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند . سالارکیا با اشاره به اینکه طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی ، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد تصریح کرد : توانمند سازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند . مدیرکل کمیته امداد البرز یادآور شد : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارائه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد . وی بیان کرد : سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود . سالارکیا گفت : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن ، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می شود .
وی افزود : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغال زایی ، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود . مدیرکل کمیته امداد البرز در ادامه آمادگی این نهاد را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود