4 دی 1395
شماره خبر: 171809

افزایش شاخص آلودگی هوا در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش شاخص آلودگی هوا در کرج


مسئول پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست البرز از افزایش شاخص آلودگی هوا در کلانشهر کرج خبر داد و گفت:‌هم اکنون این شاخص در کرج 164 است که برای تمام گروه ها ناسالم محسوب می شود.
کیوان رحیمی افزود: همچنین میزان شاخص آلودگی در شهرستان های نظرآباد 128، ساوجبلاغ 147 و فردیس 150 است که این میزان نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروههای حساس است.رحیمی گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز بارندگی پیش بینی شده که بر این اساس از روز یکشنبه هوا استان در وضعیت سالم قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: در بررسی میزان غلظت آلودگی در صورتی که شاخص زیر 100 باشد هوا سالم، از 100 تا 150 ناسالم برای گروههای حساس و از 150تا 200 ناسالم برای کلیه گروهها است. رحیمی گفت: در وضعیت نا سالم برای گروههای حساس با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی،ریوی توصیه می گردد افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
مسئول پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: همچنین در وضعیت بسیار ناسالم با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می گردد افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود