3 بهمن 1395
شماره خبر: 173426

پلمپ 40 واحد آلاینده زیست محیطی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پلمپ 40 واحد آلاینده زیست محیطی در البرز


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: از 3 سال گذشته تا کنون 40 واحد صنعتی خدماتی آلاینده زیست محیطی در این استان پلمپ شده اند.
حسین محمدی در خصوص عملکرد برخورد با واحدهای آلاینده آب، خاک و هوا در استان افزود: در 3 سال گذشته سالانه متوسط حدود 1000 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در سطح استان مورد بازرسی و پایش محیط زیست قرار گرفته اند. وی اظهار داشت: این میزان 2 برابر سال های قبل از آن است که در این پایش ها برای حدود 1000 واحد اخطاریه صادر شده و حدود 40 واحد آلاینده نیز پلمپ شده است. وی گفت: همچنین در این مدت 3 سال بیش از 100 واحد آلاینده شناسایی شده ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی شده اند که این عدد 20 برابر سال های قبل است. محمدی افزود: این در حالی است که قبل سال 1392 فقط 5 واحد در استان عوارض آلایندگی پرداخت می کردند. این مسئول ادامه داد: در 2 سال گذشته وسال جاری 15 واحد پذیرایی جاده چالوس پلمپ و 6 واحد بزرگ پذیرایی اقدام به ایجاد تصفیه خانه کرده اند وبرای تمام واحدهای پذیرایی دوره آموزشی برای مدیریت زیست محیطی واحد خود برگزارکردیم و همه واحدها را ملزم به مدیریت پسماندهای تولیدی خود کردیم. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت:در زمان حاضر حدود 100 واحد با پیمانکار قرارداد جمع آوری پسماند دارند.
الزام قالی شویی ها و کارواش ها بر تصفیه فاضلاب
محمدی گفت: محیط زیست استان برای اولین بار نظارت بر قالی شویی ها و کارواش ها که فاضلاب زیادی تولید می کنند را آغاز کرد. وی افزود: برای تمام این واحدها اخطاریه صادر شده تا اقدام به تصفیه و مدیریت فاضلاب تولیدی کنند که تا کنون 25 واحد قالی شویی و کارواش اقدام به ایجاد تصفیه خانه کرده اند یا در حال اجرا تصفیه خانه است. ی با بیان اینکه ما بقی این واحدها هم متعهد به ایجاد تصفیه خانه شده اند، اضافه کرد: موضوع مهم دیگر مدیریت فاضلاب های بیمارستانی است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: محیط زیست استان ورود به این موضوع هم کرده است و به تمام بیمارستان ها اخطاریه صادر کرده ومدیران بیمارستان متعهد شده اند که تا پایان سال به سیستم تصفیه خانه مجهز شوند و تا کنون 6 بیمارستان اقدام به ایجاد تصفیه خانه کرده اند و مابقی قرار است تا پایان سال اقدام به ایجاد تصفیه خانه کنند. وی اظهار داشت: بعد از سال ها غفلت میدان تروبار که مشکلات بهداشتی در زمینه مدیریت پسماند وفاضلاب داشت سال گذشته موضوع از طرف محیط زیست درمراجع قضایی پیگیری شد وبا حکم مراجع قضایی مدیریت میدان موظف به ساماندهی ومدیریت اصولی پسماندها وایجاد تصفیه خانه شده وتصفیه خانه در حال اجرا است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود