23 بهمن 1395
شماره خبر: 174566

فعالیت 340 مرکز درمانی اعتیاد در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فعالیت 340 مرکز درمانی اعتیاد در البرز


رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری البرز گفت: برای درمان بیماری اعتیاد 340 مرکز درمانی در 2 بخش کمپی و سرپایی در این استان فعال شده است.
علی اسدیان افزود: نظارت بر 120 مرکز درمانی کمپ دارای مجوز در این استان را بهزیستی و 220 مرکز درمان سرپایی نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است. وی اظهار کرد: بر اساس ماده 16 بخشی از وظایف مراکز درمان اعتیاد به معتادان بی سرپرست' کارتن خواب ها ' اختصاص دارد که نظارت بر آن بر عهده بهزیستی البرز است. وی با اشاره به اینکه در البرز 400 کمپ درمانی اعتیاد فعال داشته است، یاد آور شد: برای ساماندهی مراکز درمانی اعتیاد در این استان طرح ساماندهی مراکز کمپ ها ی ترک اعتیاد اجرا شد که در آن 120 مرکز که دارای مجوز و شرایط مناسب و استاندارد بود بعنوان مراکز درمانی تائید شده معرفی شدند.
اسدیان در ادامه به فعالیت مراکز درمانی در مناطق و محله های آلوده استان پرداخت و خاطر نشان شد: معتادان بهبود یافته در البرز نیاز به اشتغال برای خودکفایی، توانمند سازی حرفه ای و مهارتی ، بازارچه به خصوص در رشته های مهارتی صنایع دستی و محصولات خانگی دارندکه این مهم در دستور کاری قرار گرفته است. وی از آگاهی بخشی خانواده ها نسبت به بیماری اعتیاد بعنوان اولین راه مبارزه با این پدیده شوم در جامعه یاد کرد و ادامه داد: برای شناخت بیشتر خانواده ها باید در سطح استان البرز به برگزاری دوره های آموزشی در محلات به ویژه مناطق آلوده توجه جدی از سوی دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش توجه شود. رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری البرز بیان کرد: آموزش با محوریت اعتیاد در بخش دانش آموزی - کارگری در این استان باید با جدیت دنبال شود تا با آموزش اقدامات پیشگیرانه در خانواده ، مراکز تولیدی و تولیدی از مبتلا شدن این گروها به اعتیاد جلوگیری کنیم. اسدیان یاد آور شد: طرح پایش خانواده ها با موضوع اعتیاد نیز در البرز اجرا شده تا والدین با وظایف خاص خود در زمینه کنترل و نظارت بر فرزندان و همچنین حمایت از فرزندان آسیب دیده شناخت بیشتری پیدا کنند. وی از افزایش شادی و نشاط در محیط اجتماعی و کانون خانواده، تقویت جماعت محوری و مراودات خانوادگی ، پذیرش نقش های اجتماعی و فرهنگی ، مدیریت شهری و بستر سازی برای پذیرش افراد بهبود یافته از دامن اعتیاد به عنوان نیازهای البرز در بخش مبارزه با مواد مخدر نام برد. وی اضافه کرد: در هفته گذشته نیز نخستین همایش درمان اعتیاد از سوی بهزیستی البرز در کرج برای کارشناسان و فعالان در حوزه درمان اعتیاد در این استان برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود