26 بهمن 1395
شماره خبر: 174710

ضرورت استفاده از تشکل های مردم برای بازآفرینی محلات در کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت استفاده از تشکل های مردم برای بازآفرینی محلات در کشور


عضوهیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت : برای بازآفرینی و بهسازی محله ها و بافت های فرسوده در کشور به مشارکت بیشتر تشکل های مردم نهاد نیاز است.
دکتر مجید روستا در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: در بخش بازآفرینی محله ها ، اکنون در مناطقی از کشور این طرح مورد توجه قرار گرفته لیکن باید تشکل های مردم نهاد را به کمک گرفت.
وی اظهار داشت: رفع مشکلات حوزه اجتماعی نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب در محله ها است. وی گفت: اکنون در بخش قابل توجهی از محله ها برای بازآفرینی و رفع نابهنجاری برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است. روستا ادامه داد: برخی از محلات به دلیل اهمیت ویژه در استان البرز و کشور درکانون توجه قرار گرفته اند. وی چگونگی اجرای طرح ساماندهی تپه مرادآب کرج را تجربه شکست خورده ای دانست و افزود: در این زمینه باید توسعه محله با هدف توانمندسازی آن در ابعاد فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: اکنون در سطح ملی چهار کارگروه مصوب شده که کارگروه پیشگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی که البرز ازاستان های فعال دراین زمینه است و کارگروه اقتصادی اجتماعی، کارگروه مدیریت روستاهایی واقع در حریم شهرها از جمله آنها به شمارمی رود.این مسئول یاد آورشد: همچنین تعداد روستاهایی که در حریم شهرها هستند نیز شناسایی شده و مشخص شده است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود