3 اسفند 1395
شماره خبر: 175137

انعقاد تفاهم نامه مابین موسسه رازی با کشور قرقیزستان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انعقاد تفاهم نامه مابین موسسه رازی با کشور قرقیزستان


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به بازدید وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان از این موسسه، اظهار کرد: امید است در آینده تفاهم نامه ای برای صادرات واکسن های موسسه رازی و انتقال تکنولوژی های مربوطه به کشور قرقیزستان داشته باشیم.
دکتر حمید کهرام در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان که به همراهی سفیر قرقیزستان درایران و معاون وزیر کشاورزی در امور تولیدات دامی کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شد، افزود: وزیر کشاورزی قرقیزستان تفاهم نامه خوبی با وزارت کشاورزی کشور امضا کرده و در این زمینه بازدیدهایی از مراکز علمی و تحقیقاتی ایران داشته است. وی با اشاره به بازدیدهای این مسئول قرقیزستانی از موسسات علمی و تحقیقاتی و به ویژه موسسه رازی، گفت : قرقیزستان دارای دام های کوچک زیادی است که در این زمینه موسسه رازی می تواند همکاری های مشترکی با این کشور برای صادرات واکسن و فرآورده های بیولوژیک داشته باشد. رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: امید است در آینده تفاهم نامه ای برای صادرات واکسن های موسسه رازی به کشور قرقیزستان داشته باشیم. وی با تاکید بر ایجاد روابط دوسویه موسسه رازی با مراکز مربوط درکشور قرقیزستان، گفت: در برخی بخش های کشاورزی مانند تولید پنبه، کشور قرقیزستان دارای جایگاه مناسبی است، همچنین موسسه رازی می تواند در حوزه انتقال تکنولوژی واکسن با این کشور وارد همکاری شود.
رازی رقیبی بزرگ برای روسیه و چین است
بر اساس این گزارش بازدید وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی کشور قرقیزستان و معاون وزیر کشاورزی کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با هدف توسعه همکاری میان دو کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شد که از نزدیک در جریان فعالیت های این موسسه قرار گرفتند. نوربیک موراشف در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر این کشور واکسن های مورد نیاز خود را از کشور چین و روسیه وارد می کند، گفت: در صورت ارایه قیمت های مناسب، موسسه رازی می تواند رقیب بزرگی برای این کشورها محسوب شود‌. وی با تاکید بر اینکه در صورت موافقت دولت قرقیزستان می توانیم در جهت واردات و خریداری واکسن محصولات بیولوژیک موسسه رازی وارد عمل شویم، افزود: امید است بتوانیم همکاری میان ایران و قرقیزستان را گسترش دهیم که در این راستا لازم است کارشناسان 2 کشور برنامه های لازم در این زمینه را تدوین کنند. وزیر کشاورزی قرقیزستان و معاون وزیر کشاورزی کشور در ادامه از نمایشگاه دایمی روابط عمومی موسسه رازی بازدید کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود