26 خرداد 1396
شماره خبر: 179657

خدمات مستمر و غیرمستمر به زنان سرپرست خانوار البرز ارائه می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خدمات مستمر و غیرمستمر به زنان سرپرست خانوار البرز ارائه می شود


مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز گفت: سازمان بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دو بخش مستمر و غیرمستمر با محوریت حمایت‌های مادی و معنوی به زنان سرپرست خانوار ارائه می کند و اکنون هزار و886 نفر را تحت پوشش دارد.
داریوش بیات‌نژاد در خصوص آمار مربوط به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان البرز، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان البرز قرار دارند حدود هزار و 886 نفر هستند که با اعضاء تحت تکفل ایشان به 3 هزار و 800 نفر می رسند. وی ضمن اشاره به حمایت از دفتر توانمند سازی خانواده و زنان استان البرز افزود: همچنین حدود ۴۴۶ خانواده مورد حمایت این دفتر هستند. مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز تصریح کرد: بیشترین مراجعه زنان به بهزیستی استان در راستای دریافت حمایت های بعد از طلاق بوده است و این مسئله بیش از نیمی از علل حمایت زنان سرپرست خانوار راتشکیل می دهد. بیات‌نژاد گفت: سایر عوامل مراجعه زنان به بهزیستی نیز به ترتیب فراوانی شامل فوت، ازکارافتادگی همسر، زندانی بودن سرپرست خانواده و اعتیاد همسر
می باشد. وی با اشاره به اینکه خدمات اعطایی سازمان در بخش مستمر و غیرمستمر همگی در راستای ارتقاء شرایط مددجو براساس سطوح توانمندی تعیین شده اظهار داشت: حمایت‌های مادی ومعنوی سازمان از زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و سازمان بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دو بخش مستمر و غیرمستمر با محوریت حمایت‌های مادی و معنوی به زنان سرپرست خانوار ارائه می کند. بیات‌نژاد گفت: خدمات تخصصی مددکاری درقالب کارفردی ، گروهی و در سطح جامعه بوده و درصورت نیاز از سایر اعضاء تیم تخصصی حرفه‌ ای مانند روانشناس، روانپزشک و مشاورحقوقی در راستای ارائه خدمات بهره‌مند می شویم. وی ضمن اشاره به لزوم کنترل وکاهش آسیب در جامعه اظهار داشت: همچنین هم زمان، متناسب باشرایط مراجعین تسهیلات آموزشی، حرفه‌ای​ و آماده‌سازی شغلی جهت بسترسازی برای اشتغال پایدار صورت می گیرد و بستر ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات، تشکیل گروه‌های همیار و وام‌های کارفرمایی و غیره فراهم می‌گردد تا از این راه بستر اشتغال پایدار تحقق پیدا کند. این مسئول در پایان افزود: لازم به ذکر است فرایندهای طی شده در راستای توانمندسازی، کارشناسی شده و با ارزیابی مرحله ای صورت می پذیرد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود