21 مرداد 1396
شماره خبر: 182286

تأمین جهیزیه ۱۴ زوج بی بضاعت در هفته ازدواج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تأمین جهیزیه ۱۴ زوج بی بضاعت در هفته ازدواج


رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز گفت: با اقدامات و پیگیری انجام شده توسط اعضای سمن‌ها، خیرین، اداره کل ورزش و جوانان و فرماندار هر شهرستان شاهد تأمین جهیزیه ۱۴ زوج بی بضاعت در هفته ازدواج در شهرستان‌های البرز خواهیم بود.
محسن انصاری پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مجمع سمن‌های جوانان در خانه جوانان استان البرز اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و به دبیری اداره ورزش و جوانان هر شهرستان به صورت ماهانه و منظم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: باتوجه به فرارسیدن هفته ازدواج چند مسئله مهم در این حوزه در دستور کار قرارگرفته است، که بحث آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از آن یکی از آن مسائلی است که از ظرفیت اداره بهداشت و بهزیستی شهرستان‌ها در این زمینه استفاده خواهد شد. رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز با اشاره به بررسی عملکرد بانک‌هایی که وام و تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان می‌دهند، بیان داشت: این برنامه هم از جمله برنامه‌های مهم است که در دستور کار قرارگرفته است که با اعطا وام 10 میلیونی به جوانا قدری از مشکلاتش را کاهش دهیم. انصاری تصریح کرد: مکاتباتی با نمایندگان مجلس، مدیران بانک‌ها و استاندار انجام خواهد شد تا با بانک‌هایی که در امر وام ازدواج کم کاری انجام می‌دهند برخورد و از بانک‌هایی که باتوجه به شاخصه و میزان مبلغ تعریف شده وام را پرداخت می‌کنند تقدیر شود و انگیزه ای برای مدیران بانک در خصوص تسهیلات ازدواج شود. وی گفت: با توجه به جلسه مذکور و بحث ازدواج برگزاری جشنواره و تشکیل مجمع خیرین ازدواج در تمامی شهرستان‌ها با حمایت ورزش و جوانان، فرماندار و خیرین فعال در حوزه ازدواج در راستای تأمین جهیزیه حداقل ۱۴ زوج بی بضاعت در شهرستان‌ها در هفته ازدواج پیش بینی شده است. رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز افزود: برگزاری نمایشگاه‌های حوزه ازدواج و جوانان در سطح شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره تجلیل از خیرین فعال حوزه ازدواج از برنامه‌های دیگر اجرایی خواهد بود. انصاری ادامه داد: در هفته ازدواج شاهد اعزام کاروان زوج‌های جوان بی بضاعتی که مهریه کم دارند به همراه مروجین ازدواج آسان(به دلیل ترویج فرهنگ ازدواج آسان) به مشهد مقدس به صورت رایگان، خواهیم بود. وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه خیرین در کشور ما همیشه در انجام کارهای خیر پیشتاز بوده‌اند و استان البرز هم یکی از شاخص‌ترین استان‌ها در بحث ساخت مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی و ورزشی است با این اوصاف دغدغه اصلی خیرین بایستی در بحث ازدواج باشد. رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز ادامه داد: تا زمانی که ازدواج و تشکیل خانواده سالمی صورت نگیرد فضاهای فرهنگی، مساجد و مدارس تأثیر خود را نخواهند گذاشت. انصاری اظهار داشت: همچنین ورود خیرین به حوزه آموزش و سرمایه گذاری آن‌ها الزامی است چرا که آموزش از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی در جامعه امروزی است و عدم ورود خیرین به این حوزه و حمایت نکردن از سازمان‌های مردم نهاد سبب شکست این سازمان‌ها و رقم خوردن اتفاقات ناگوار برای کشور می‌شود.
وی با اشاره به مراکز مشاوره رواشناسی قبل از ازدواج و یا به اصلاح تصویب طرح تدبیر زندگی در استانداری، خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب این طرح حضور زوج‌های جوان در این مراکز و آموزش ۱۶ الی ۳۲ ساعته الزامی است. رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز بیان داشت: مجوز جاری شدن خطبه عقد را مراکز مشاوره مذکور به دفاتر ثبت ازدواج می‌دهند. انصاری افزود: طرح تدبیر زندگی یکی از مهم‌ترین مراکز مشاوره پیش از ازدواج در سطح کشور بود که به صورت پایلوت در استان البرز اجرا شد. وی در خاتمه گفت: امید است خبرگزاری فارس و خبرگزاری‌هایی که دغدغه مشکلات جوانان و مردم را دارند با انعکاس اینچنین اخباری که بی تأثیر نیست دغدغه را در خیرین و مدیران ایجاد کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود