12 شهریور 1396
شماره خبر: 183424

همایش تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری در فردیس برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همایش تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری در فردیس برگزار شد


همایش تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری به همت مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز و با همکاری مرکز بهداشت فردیس صبح امروز یکشنبه با حضور 100 زوج در فرهنگسرای ولایت شهرستان فردیس برگزار شد.
مسئول مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز در خصوص این همایش گفت: تحکیم بنیان خانواده از مهمترین عوامل پیشگیری از طلاق است که برگزاری این همایش، همراه با آموزش های پس از ازدواج می تواند گام مؤثری در جهت پیشبرد اهداف استحکام خانواده ها ، جلوگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن باشد. محسن انصاری با اعلام این خبر که در هفته ازدواج 150 میز مشاوره رایگان در سطح شهرستان های استان البرز برگزار شد گفت: در طول هفته ازدواج با بهره گیری از کارشناسان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، بهزیستی و شبکه بهداشت در مراکز پرتردد سطح استان چون دادگاه خانواده، پارک ها و غیره میزهای مشاوره رایگان برگزار شد. وی برگزاری بیش از 12 جشنواره در خصوص ازدواج در شهرستان های استان ، همایش های آموزشی، کارگاه های متعدد در پارک ها، تئاتر زنده خیابانی در پارک تندرستی فردیس و پارک فاتح کرج با موضوع ازدواج آسان و همچنین برگزاری اردوی یکروزه شاد در پارک ارم با حضور 100 زوج و برپایی کارگاه آموزشی در این اردو را از جمله دیگر برنامه های اجرا شده در هفته ازدواج در استان البرز برشمرد . مسئول مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز گفت:طبق سیاست های دولت تدبیر و امید در سال جاری برگزاری کلیه برنامه های هفته ازدواج به سازمان های مردم نهاد واگذار شد که برنامه های اجرا شده در سطح استان نیز طبق تفاهم نامه فی مابین اداره کل ورزش و جوانان و سازمان مردم نهاد حامیان جوانان مستعد به مجمع سازمان های مردم نهاد استان البرز واگذار شد.
وی ضمن تأکید بر ضرورت اهمیت مسائل حوزه جوانان، ازدواج و تحکیم خانواده گفت: متأسفانه از سوی مسئولین به موضوعات حوزه جوانان بطور شایسته توجهی نمی شود. کلیه مدیران کل استان و مسئولین شهرستان به همایش تحکیم خانواده دعوت شدند اما به دلیل تقارن این برنامه با شورای اداری شهرستان و شورای تأمین استان هیچ یک از مسئولین در این همایش حضور نیافتند. انصاری بی توجهی مدیران به موضوعات اجتماعی در حوزه جوانان و تحکیم خانواده را موجب دلسردی فعالان این حوزه دانست و افزود: انتظار می رفت هر دستگاه، با نماینده ای مرتبط با حوزه جوانان در این همایش شرکنت کند که این امر واقع نشد و هیچ یک از مسئولین مدعو در مراسم حضور نیافتند. گفتنی است همایش تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از جمله برنامه های هفته ازدواج بود که با توجه به کثرت برنامه ها در هفته ازدواج، امروز 12 شهریور ماه با حضور 100 زوج از فردیس و کرج برگزار شد.در این همایش به هر زوج بسته های آموزشی همراه با هدایای نفیسی اهدا شد؛ ضمن اینکه در پایان 20 زوج از از زوجین حاضر در همایش، به قید قرعه انتخاب و بصورت رایگان و در قالب کاروان ترویج ازدواج آسان ب ه سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود