18 شهریور 1396
شماره خبر: 183600

ورودی ها و خروجی های فراوان کرج حجم ترافیک را سنگین کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ورودی ها و خروجی های فراوان کرج حجم ترافیک را سنگین کرده است

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی سنگین در استان به اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت نیاز داریم ، گفت: اکنون فراوانی مسیرهای ورودی و خروجی در کلانشهر کرج بر میزان ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین افزوده است.

عباس صفری اظهار داشت: ورود خودروها از کلانشهر کرج از طریق چند مسیر به آزادراه تهران - کرج - قزوین سبب برهم خوردن انضباط ترافیکی در این آزاد راه شده است.
وی بیان کرد: بارها این مشکل را به مدیریت شهری کرج متذکر شده ایم اما بی نتیجه بوده و این سبب شده تا اختلال ترافیکی به وجود بیاید.
مدیرراهداری استان البرز گفت: براساس راهکاری که به شهرداری کرج در نشست های مختلف ارائه شده ، این شهرداری باید محدوده شهری آزاد راه تهران - کرج - قزوین مسیرهای ویژه تردد خودرویی تعریف و مشخص کند تا شاهد بی نظمی در ترافیک و کندی حرکت در مسیر آزاد راه نباشیم.
صفری اظهار داشت: اکنون برای کاهش ترافیک در آزاد راه تهران - کرج - قزوین و جاده کرج - چالوس ساخت راه های جدید در دست اقدام است .
وی ادامه داد: آزاد راه تهران - شمال در واقع مکمل جاده کرج - چالوس است که امیدواریم در ماه های آینده شاهد به ثمر نشستن این پروژه عظیم باشیم.
مدیر راهداری استان البرز از ساخت آزاد راه شمالی و جنوبی کرج به عنوان 2 پروژه عظیم در دست احداث برای کاهش بار ترافیکی در استان البرز نام برد و گفت: انتظار می رود با تزریق به موقع بودجه و همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی این 2 پروژه بزرگ نیز در کمترین زمان به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد که اکنون ترافیک سنگین سبب اختلال در خدمات رسانی دستگاه های امدادی ، انتظامی و راهداری به مسافران جاده های البرز شده است.
صفری گفت: در مواقع بروز حادثه مانند سوانح رانندگی ، دستگاه های امدادی در جاده های پرترافیک استان گرفتار مشکلات مضاعف شده و نمی توانند به راحتی وارد عمل شوند.
وی تاکید کرد که ترافیک سنگین معضلات و مشکلات فراوانی با خود به همراه دارد و باید برای خلاصی از این وضعیت راهکارهای اساسی با سرعت اتخاذ شود ضمن آنکه انضباط و فرهنگ ترافیک باید در جاده ها حاکم کرد.
استان البرز دارای یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که در تمام ایام سال با حجم بالای ترافیک مواجه است و روزهای تعطیل معضل ترافیک آن دوچندان می شود بطوریکه مسافران و گردشگران ساعت ها در ترافیک سرگردان هستند.
گاهی مواقع با بارش برف و باران در فصول بارندگی سال اختلال جاده ای استان به حدی خطرناک است که ده ها تیم امدادی و انتظامی در مسیرهای استان مستقر می شوند.
اکنون نیز تیم های راهداری ، انتظامی ، هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در جاده های استان استقرار دارند.
در روزانه های تعطیل تعداد تردد خودروها طبق آمار تردد شمارها به مرز 2 میلیون تردد می رسد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود