25 دی 1391
شماره خبر: 18480

توزیع عادلانه ثروت درجامعه در گرو توجه به‌ وقف

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توزیع عادلانه ثروت درجامعه در گرو توجه به‌ وقف


سپیدارآنلاین: در پنجمین روز از هفته وقف با نام وقف، عدالت و نیازهای اجتماعی، همایش استانی وقف یاوران با هدف معرفی واقفان و موقوفه های جدید و تجلیل از خادمان و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه استان البرز برگزار شد.
در پنجمین روز از هفته وقف که به نام وقف، عدالت و نیازهای اجتماعی نامگذاری شده، همایش استانی وقف یاوران با هدف معرفی موقوفات جدید استان، واقفان و خادمان و فعالان حوزه وقف با حضور استاندار البرز، نماینده ولی فقیه در استان البرز، نمایندگان مردم کرج درمجلس شورای اسلامی، مدیرکل اوقاف البرز و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد. حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در این مراسم با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه در دو حوزه وقف و بقاع متبرکه و امامزادگان فعالیت دارد، اظهار داشت: در خصوص موقوفات در البرز جای کار بسیاری داریم که سهم زیادی از آن به بهره برداری مناسب و درست از نیات واقفین بر می گردد. وی افزود: بنیاد توسعه و عمران موقوفات در استان البرز فعال بوده و تلاش دارد که نیات واقفان را در راستای نیازها و مطالبات جامعه جهت دهی کرده و به کار گیرد. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی مناسب وقف جمعی را در جامعه ترویج کنیم چرا که شاید اغلب مردم گمان کنند وسع وقف کردن را ندارند اما وقتی تعدادی از اعضای فامیل، دوست و آشنا و یا همکار با هم مشارکت داشته باشند می توانند در ثواب این سنت حسنه با هم شریک بوده ضمن آنکه در جهت خدمت به جامعه نیز گام برداشته اند. حجت الاسلام بنی احمدی گفت: شعار همه واقف باشیم باید به عین در جامعه اجرایی شود و همگان بر ضرورت توجه به این مقوله آگاه باشند.
موقوفات باید بار از دوش جامعه بردارند
وی تصریح کرد: موقوفات بازوان قوی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی جامعه هستند که توجه به آنها و ساماندهی و بهره برداری مناسب از آنها می تواند جامعه را در مسیر عمران و آبادانی در همه حوزه ها و زمینه ها

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود