22 مهر 1396
شماره خبر: 185276

آمار دانشجویان مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج 10 برابر افزایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آمار دانشجویان مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج 10 برابر افزایش یافت


رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج از افزایش تعداد دانشجویان مرکز از 120 دانشجو به یک هزار و 900 نفر در بازه زمانی کمتر از 10 سال خبر داد.
علیرضا رحیمی این مطلب را در همایش دانشجویان تازه وارد و تقدیر از دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری ایران کوچک، عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد رشته های مرکز از سه به 19 رشته افزایش یافته است. رحیمی، زمان بنیاد شدن این مرکز را سال 87 ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر هشت گروه آموزشی فعالیت های مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج را پیش می برند که شامل گروه های: عمران، شهرسازی، معماری، آی.تی، روابط عمومی، حسابرسی و آتش نشانی است. به گفته وی، شهرداری کرج نخستین مرکز در کشور بود که رشته آتش نشانی را بنیانگذاری کرد و در مدتی بسیار کوتاه به یکی از پرمخاطب ترین رشته ها تبدیل شد. این مسئول، پرمتقاضی ترین رشته های مرکز را نیز بیان داشت و گفت: آتش نشانی، حسابرسی و معماری به ترتیب بیشترین متقاضیان تحصیل در مرکز را به خود اختصاص داده اند.
انتشار نخستین نشریه علمی استان
رحیمی، مدرس ها، استادان و هیئت های علمی مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج را 250 نفر ذکر کرد و از انتشار اولین نشریه علمی ترویجی استان با عنوان "فهم و توان شهر" برای درج و انتشار مقالات علمی و دانشجویی به حاضران نوید داد. وی اضافه کرد: نخستین شماره از نشریه در 45 روز آتی منتشر خواهد شد. رئیس مرکز، به انعقاد تفاهم نامه های آموزشی و پژوهشی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم نامه پژوهشی ومطالعاتی مرکز با شهرداری کرج در آستانه امضاء شهردار قرار دارد. بر اساس این تفاهم نامه، قراردادهای مطالعاتی و پژوهشی شهرداری با مرکز بسته خواهد شد و از توان دانشجویان و هیئت علمی مجموعه برای فعالیت های مورد اشاره بهره برداری می شود. وی همچنین با تاکید بر اینکه مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج به زعم مسئولان مرکز علمی کاربردی استان جزو برترین و پرکارترین مراکز البرز به شمار می آید، به برپایی نخستین سمینار علمی تخصصی با رویکرد شهری با حضور اساتید نامدار کشور، اشاره کرد. این مسئول بیان داشت: سمینار مذکور در دو ماه آتی برگزار خواهد شد.امکان تغییر سرفصل های آموزشی مراکز علمی کاربردی با نیاز روز رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان البرز نیز در این مراسم، تغییر نکردن سرفصل های آموزشی در بسیاری از دانشگاه های کشور در طول سال های متوالی را به عنوان یک آسیب ارزیابی کرد. سیدصاحب سادات حسینی، در عین حال یکی از مزایای مراکز علمی کاربردی را وجود امکان تغییر سرفصل های آموزشی بر اساس نیازها و تغی یرات روز در فواصل دو سال و نیم، ذکر کرد. وی، با تبیین تفاوت های مرزهای دانش با تکنولوژی، ایجاد تکنولوژی را یک ضرورت برای جامعه مدرک گرای امروزه برشمرد. این مسئول گفت: رویکرد مراکز علمی کاربردی، تقاضا محوری است و مزایایی همچون کنترل سرفصل ها، توانمندی استادان و امکانات این مراکز را از دیگر مراکز آموزشی دانشگاهی متمایز کرده است. این مسئول، بر ضرورت آمایش سرزمین در استان البرز اشاره کرد و اذعان داشت: از مسئولان انتظار داریم با آمایش سرزمین و پیش بینی نیازهای منطقه در زمینه های مختلف، مراکز علمی و آموزشی را برای تعیین و راه اندازی رشته های مورد نیاز در استان یاری کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود