7 آبان 1396
شماره خبر: 186132

پدافند غیرعامل با مشارکت همگانی مردم پیگیری و محقق می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پدافند غیرعامل با مشارکت همگانی مردم پیگیری و محقق می شود


معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرزگفت: پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای حفظ و مصون سازی جامعه با جلب مشارکت همگانی و تامین امنیت آحاد مردم پیگیری و محقق می شود.
سرهنگ رضا نصرتی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مهم تامین کننده نظم و امنیت درسطوح مختلف جامعه بوده که منجر به کاهش هزینه های مقابله با جرم می شود.
وی با اشاره به تحقق سیاست های 13گانه ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری دربحث پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان اصلی ترین استراتژی و اولویت تمام برنامه ها و فعالیت ها سرلوحه کار فرماندهان انتظامی درسطح استان البرز است. وی خاطرنشان کرد که پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی، غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد. نصرتی افزود: پدافند غیرعامل، دفاع غیرمسلحانه و یا مجموعه بایدها و نبایدهایی است که بدون استفاده از سلاح و با بکارگیری امکانات موجود با رعایت اصول و برنامه ریزی موجب ارتقای توان و حفظ اقشار مختلف جامعه درمقابل تهدیدات و آسیب های اجتماعی می شود. معاون عملیات نیروی انتظامی استان البرز یادآور شد: این فرماندهی درهفته پدافند غیرعامل 85 برنامه عملیاتی تدارک دیده که از ششم آبان ماه جاری با 2 نگاه درون سازمانی و برون سازمانی اجرایی شده است. وی بیان داشت : اجرای این برنامه ها در هفته پدافند غیرعامل اثرات مثبتی در ارتقای سطح توان علمی، جسمی و روحی آحاد جامعه در مواجهه با آسیب ها بخصوص مخاطرات نوظهور درحوزه فضای مجازی و تربیت کودکان توسط والدین دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود