30 آبان 1396
شماره خبر: 187266

بارش باران ، یخبندان و وزش باد در روزهای پایانی هفته درالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بارش باران ، یخبندان و وزش باد در روزهای پایانی هفته درالبرز


مدیر کل هواشناسی البرز با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی در این استان فعال شده، گفت: وزش باد، باران و یخبندان در روزهای پایانی هفته جاری پیش بینی می شود.
منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه البرز مرکزی است و در بعضی ساعات در حاشیه فعالیت خود تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد:پیامد این وضعیت ،وزش باد ، بارش پراکنده باران در بعضی مناطق رعد و برق و ارتفاعات شمالی البرز برف و باران می باشد. این مسئول خاطر نشان کرد:با ورود سامانه پرفشار سرد و چگال در روز های پایانی هفته تا اواسط هفته بعد با کاهش دمای کمینه (تا زیر صفر)، پدیده یخبندان در دشت البرز مواجه خواهیم بود. رحمانیان وضعیت هوای امروز البرز را ،قسمتی تا نیمه ابری ، بعضی ساعات رشد ابر و بارندگی،ارتفاعات برف، پیش بینی می شود. وی افزود:آسمان البرز فردا پنجشنبه ،کمی تا نیمه ابری، وزش باد، بعضی ساعات باران خفیف و پراکنده، کاهش محسوس دمای کمینه ، یخبندان شبانگاهی، ارتفاعات برف و باران است . وی اظهار داشت: آسمان البرز روز جمعه ،قسمتی تا ابری و مه آلود، یخبندان صبحگاهی، بعضی ساعات وزش باد و بارش پراکنده (ارتفاعات برف خفیف) دور از انتظار نیست. رحمانیان کمترین و بیشترین دمای امروز البرز را بین 5 تا 16 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: طی 2 روز آینده با کاهش 6 درجه ای دما مواجه خواهیم شد و کمترین و بیشترین دمای هوا طی این مدت زمان بین صفر تا 12 درجه بالای صفر می رسد.
این مسئول وضعیت کیفی هوای امروز البرز را سالم اعلام کرد و بیان داشت: طی 2 روز آینده هوای البرز سالم است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود