4 آذر 1396
شماره خبر: 187402

راهیابی ۶۰۰ طرح پژوهشی به نمایشگاه هفته پژوهش البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

راهیابی ۶۰۰ طرح پژوهشی به نمایشگاه هفته پژوهش البرز


جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز گفت: در نمایشگاه امسال هفته پژوهش و فناوری البرز ۶۰۰ طرح پژوهشی ارائه شد.
عباداله کامکار در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان که عصر شنبه در دانشگاه پیام نور کرج با حضور معاون رئیس‌جمهور دکتر نوبخت ‌برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های هفته پژوهش و فناوری در البرزاز ۴ آذرماه آغاز شده و تا ۹ آذر ماه در دانشگاه پیام نور دایر خواهد بود. وی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش طی سه سال گذشته خاطرنشان کرد: تجربه های خوبی در این سالها حاصل‌شده است، این نمایشگاه در سال نخست در دانشگاه خوارزمی با ۷۵ غرفه، سال دوم در پردیس کشاورزی با ۷۵ غرفه و در سال سوم نیز در مرکز آموزش امام خمینی(ره) با ۲۵۰ غرفه برگزار شد.
*دایر شدن بیش از ۳۰۰ غرفه و ۶۰۰ طرح پژوهشی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه بیان کرد: در این نمایشگاه افزایش تعداد ۳۵۰ غرفه دیده شده و بیش از ۶۰۰ طرح پژوهشی و علمی نیز ارائه شده است.
*رشد ۴۰ درصدی غرفه های نمایشگاه پژوهش و فناوری
وی افزود: در این دوره شاهد افزایش ۴۰ درصدی تعداد غرفه ها نیز بوده ایم.
*همگام با صنعت،دانشگاه و پژوهشگاه حرکت کردیم
کامکار بابیان اینکه تشکیل شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش از ابتدای سال جاری صورت گرفته است، گفت: این موضوع سبب برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری هفته پژوهش شد تا با همگام کردن صنعت، دانشگاه و پژوهشگاه با یکدیگر به هدف اصلی این نمایشگاه نائل شویم.
*۱۰ کمیته در هفته پژوهش فعال شد
در ادامه اسحاق جلالیان دبیر کل ستاد هفته پژوهش و رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به میزبانی این نمایشگاه در دانشگاه پبام نور کرج بیان کرد: ۱۰ کمیته در برگزاری این نمایشگاه تشکیل‌شده است. رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز از تشکیل کمیته‌های دانش‌آموزی، پژوهش و فناوری، علمی، نمایشگاه و فن بازار، اجرایی ایده‌های برتر، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مالی و حقوقی و قراردادها در این نمایشگاه خبر داد.
وی با اعلام اینکه این فضا برای دسترسی دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، اساتید، دانش آموزان و پژوهشگران مناسب است، گفت: این نمایشگاه در فضای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربعی برگزارشده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود