7 آذر 1396
شماره خبر: 187564

شکل گیری اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس پشتوانه منطقی و عقلانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شکل گیری اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس پشتوانه منطقی و عقلانی است


معاون پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به چگونگی فعالیت اندیشکده های آمریکایی و چهره سازی های آن ها از اسلام، گفت: برخلاف القای روشنفکر نماها، اسلام ناب محمدی (ص ) بر اساس پشتوانه منطقی، عقلانی و استدلالی شکل گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نخستین همایش تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری که در فرهنگسرای امام علی شهر هشتگرد برگزار شد، به شاخص های اسلام ناب محمدی (ص )اشاره کرد و افزود: تفاوت اسلام ناب محمدی (ص ) با انواع اسلام آمریکایی در شناخت اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میسر می شود. وی اظهار داشت: با مراجعه به سخنرانی های 14 خرداد مقام معظم رهبری در سال های گذشته می توان به شناسایی این شاخص ها پرداخت. ذوعلم ادامه داد که دین اسلام و نبی مکرم اسلام (ص) مسیر خاصی بر روی تفکر، اندیشیدن وآزاد اندیشی داشتند و آن را می توان در تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، حوزه ها و حوزه های فرهنگی یافت. وی، انقلاب اسلامی را یک مسئله جهانی دانست و افزود: امروزه دیدگاه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در کشورهای آمریکای لاتین ضمن مطالعه و ترجمه بر روی آن فکر می شود که اگر در درون کشور، در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه به آن نپردازیم به مرور زمان سست خواهد شد.معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اضافه کرد: وظیفه انسان انقلابی شناخت فکر و اندیشه اصلی اسلام است و این اندیشه را می توان از رهنمود های حضرت امام خامنه ای و امام راحل (ره) پیدا کرد و انقلاب اسلامی را انقلابی عقلانی دانسته و آرمان ها و اهداف انقلاب را نیز عقلانی دانست و به لزوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر تمدن نوین غرب پی برد. ذوعلم تاکید کرد که برای هر انسان مومن انقلابی الزامی است که تفکر انقلابی را بشناسد و آن را عنوان زیرساخت اندیشه خود سازد و همانگونه بیندیشیم که مقام معظم رهبری می اندیشند. وی، حضور در نماز جمعه، نماز جماعت، حضور در مناسبت های اسلامی و انقلابی، تلاش کار و تدبیر برای حل مشکلات مردم و برای پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه، مطالعه، درس خواندن و تلاش علمی در کنار حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی را از ملزومات شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر غرب عنوان کرد. ذوعلم گفت: ما باید بتوانیم کلام امام راحل و مقام معظم رهبری را بر اساس پشتوانه هایی که در روایات و در کلام معصومین (ع ) وجود دارد ، خوب نشر کنیم و به عنوان خطوط فکری تلقی نمائیم.
وی بیان داشت که مقام معظم رهبری علاوه بر صفات موجود، یک اندیشمند عمیق نو اندیش، مجتهد و راه گشا در جهان اسلام است.وی گفت: وظیفه ما با وجود در اختیار داشتن منابع، شناخت مولفه ها و تشکیل حلقه های مبارزه است. این مسئول بیان داشت: نگاه ما به تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری باید به عنوان یک نظام اندیشه ای و نظام فکری دارای استدلال از قبل انقلاب تا به حال باشد. وی اظهار داشت: اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری یک اندیشه انسانی و بشری محض نیست بلکه اندیشه ای الهی و متکی بر منابع وحیانی است و برگرفته از منابع دینی با نگاه اسلام ناب می باشد و در مقابله با تعاریف دیگر از اسلام برآمده است. ذوعلم در پایان جامعه دارای تفکر، بصیرت، اندیشه ورزی و اهل تحقیق را دور از تردید و تزلزل دانست و این شاخص ها را وحدت آفرین و انسجام بخش و باعث پیشرفت های روز افزون فرهنگی ، علمی و سیاسی عنوان کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود