4 دی 1396
شماره خبر: 188954

یگان حفاظت هواپیمایی، امنیت بالای پروازها را فراهم کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

یگان حفاظت هواپیمایی، امنیت بالای پروازها را فراهم کرده است


فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بین المللی پیام استان البرز گفت که یگان حفاظت هواپیمایی پس از تاسیس توسط سپاه پاسداران تا کنون توانسته امنیت بالایی را برای پروازها فراهم کند.
سرهنگ پاسدار کیومرث نظری به مناسبت فرارسیدن روز پنجم دی ماه، سالروز استقرار سپاه پاسداران در فرودگاه ها که به فرمان امام خمینی (ره) انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: در کل مأموریت سپاه در اساسنامه سپاه پاسداران که به تصویب شورای انقلاب رسیده مبارزه قانونی با عوامل و جریان هایی است که در صدد خرابکاری و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند یا با اجبار و تهدید می خواهند حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی را از بین ببرند. وی اظهار داشت: دلیل این فرمان امام خمینی (ره) وقوع چند مورد هواپیما ربایی در سال های اولیه انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی بود که منجر به آینده نگری امام راحل شد تا حفاظت از فرودگاه ها و خطوط هوایی غیر نظامی را در پنجم دی ماه به مردمی ترین نهاد نظامی کشور یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسپارد. نظری افزود: در سال های ابتدایی پس از پایان جنگ تحمیلی، برخی مسئولین وقت دولت با این استدلال که سپردن بحث امنیت پرواز به سپاه مربوط به وضعیت جنگی کشور بوده، خواستار باز پس گیری این مأموریت از سپاه با این بهانه که سپاه فاقد جایگاه قانونی است، شدند. وی ادامه داد: به همین منظور فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران (محسن رضایی ) نامه ای خطاب به رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نوشته و در این نامه به دستور امام در سال 1363 در خصوص استقرار سپاه در فرودگاه ها و جلوگیری از هواپیما ربایی اشاره کرد و یادآور شد که سپاه از این مأموریت خطیر رو سفید بیرون آمده به طوریکه سپاه توطئه ربودن هواپیما که 8 مورد در هوا و 12 مورد در زمین بوده را خنثی کرده است . فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بین المللی پیام بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) نیز در پاسخ به این نامه با قاطعیت بر ادامه فعالیت سپاه در این خصوص موافقت نموده و مرقوم می فرمایند 'جناب آقای محسن رضایی فرمانده محترم کل سپاه پاسداران با تشکر از زحمات ارزشمند سپاه پاسداران در حراست از هواپیماها و برخورد با هواپیما ربایان و با ابلاغ سلام به آنان، سپاه پاسداران چون گذشته مسئول حفاظت هواپیماها می باشد و در صورت ربوده شدن هواپیمایی ، سپاه مسئول می باشد'. وی ادامه داد: پس از رحلت امام (ره) مقام معظم رهبری نیز طی فرمانی بر ادامه مسئولیت و مأموریت سپاه در حوزه امنیت پرواز تأکید نمودند که 'سپاه پاسداران مأموریت دارد نسبت به حفاظت از هواپیماهای کشوری و مقابله با هواپیما ربایی و برقراری امنیت پرواز در فرودگاه ها و خطوط هوایی کشور اقدام نماید'.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بین المللی پیام استان البرز تاکید کرد : سه عامل ایمان، تخصص و بهره گیری از تجهیزات نوین نظامی در کنار سایر اقدامات اطلاعاتی حفاظتی و از جان گذشتگی ، ایثار و شهادت طلبی نیروهای سپاه در طول بیش از سه دهه مأموریت سپاه حفاظت هواپیمایی منجر به این شد که علیرغم توطئه های عملی در ربایش هواپیماها ، هیچ یک از هواپیماربایی های انجام شده موفق نباشد.
وی افزود : در حال حاضر از جمله کشورهایی هستیم که ضریب آسیب پذیریمان به حداقل رسیده و امنیت خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران از چنان جایگاهی در جهان برخوردار است که برخی از کشورها در دنیا به ما لقب ( گارد آهنین ) داده اند . سرهنگ نظری در پایان به فرمایش فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در دیدار با اعضای شورای فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی اشاره کرد که فرموده اند 'مأموریت حساس و خطیری بر عهده شماست و ما از شما راضی هستیم و ان شاالله خداوند نیز از شما راضی باشد'.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود