24 دی 1396
شماره خبر: 189857

گسترش همکاری اوقاف با زندان های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گسترش همکاری اوقاف با زندان های البرز


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که در پی انعقاد یک تفاهم نامه همکاری این اداره کل با اداره کل زندان های استان افزایش یافت.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با اداره کل زندان های البرز افزود: این تفاهم نامه برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و قرآنی در سطح جامعه و نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) مبنی بر تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن تفاهم نامه فوق منعقد شد. وی اظهار داشت: همچنین ارتقای امور فرهنگی قرآنی در زندان های کشور خاصه نشر و ترویج فرهنگ مقدس قرآن کریم و بهره گیری از ظرفیت های قانونی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و قرآنی کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است. وی ادامه داد: همکاری و مشارکت 2 دستگاه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی خاصه اجرای طرح های تخصصی حفظ موضوعی و تربیتی قرآن کریم با هدف بازگشت سعادتمندانه بزهکاران به آغوش جامعه است. صالحی بیان داشت: تعهدات طرفین در قالب تفاهم نامه ارائه شد و مقرر شد کارگروهی مشترک متشکل از کارشناسان فرهنگی زندان ها و اوقاف تشکیل شود و دبیرخانه کارگروه به عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه شود.
** کتاب های حفظ موضوعی به زندان های البرز اهداء می شود
بر اساس انعقاد تفاهم نامه فی ما بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، کتاب های حفظ موضوعی به زندان های این استان اهداء می شود. حجت الاسلام اشرفی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان این خبر اظهار داشت: اداره کل اوقاف متعهد شده تا در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دعوت از قاریان ممتاز کشوری و استانی با هدف جذب زندانیان به امور قرآنی با سازمان زندانها همکاری کند. وی بیان داشت: تامین مربیان قرآنی جهت تقویت کلاس های حفظ در زندان و پرداخت حق الزحمه از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز است. وی یادآور شد: هماهنگی در جهت استفاده از ظرفیت مبلغین، تامین جوایز نفرات برتر و برگزیده دوره های حفظ قرآن کریم، اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی حفظ قرآن با امضای طرفین و همکاری در استفاده از فضاهای معنوی امامزادگان جهت اجرای اردوها و همایش ها از تعهدات اداره کل اوقاف در اجرای این تفاهم نامه است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود