5 بهمن 1396
شماره خبر: 190441

ورود جبهه هوای سرد و سامانه بارشی به استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ورود جبهه هوای سرد و سامانه بارشی به استان البرز


مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: جبهه هوای سرد و سامانه بارشی از فردا جمعه وارد استان البرز می‌شود و بارش‌های تدریجی باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.
منصور رحمانیان گفت: آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، نشان‌دهنده جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی هستند که به دنبال آن، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش غبار و آلاینده‌ها خواهد بود.
وی اظهار کرد: با ورود جبهه هوای سرد و سامانه بارشی از فردا جمعه، بارش‌های تدریجی باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات اتفاق خواهد افتاد.مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: روز شنبه و یکشنبه بارش ساعتی برف و کاهش دمای صبح سه‌شنبه آینده حدود منفی 6 تا منفی 10 درجه سانتی گراد نسبت به امروز پیش‌بینی‌شده است. رحمانیان مطرح کرد: امروز پنج‌شنبه، آسمان استان البرز صاف همراه با غبار محلی، عصر و شب ابری است و گاهی در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت. وی افزود: برای فردا جمعه، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و برای برخی ساعات، بارش برف و باران پیش‌بینی‌شده است و در روز شنبه نیز، آسمان ابری خواهد بود و وزش باد و کاهش محسوس دما و نیز بارش برف را شاهد خواهیم بود. مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر کرج، امروز چهار و 15 درجه سانتی گراد است، جمعه منفی دو و 10 درجه سانتی گراد و روز شنبه نیز، منفی پنج و سه درجه سانتی گراد خواهد بود. رحمانیان خاطرنشان کرد: امروز کمینه دمای هوای هشتگرد سه و بیشینه آن 13 درجه سانتی گراد است و جمعه، کمینه و بیشینه دمای آن، منفی سه و 12 درجه سانتی گراد خواهد بود و همچنین برای روز شنبه، کمینه و بیشینه دمای هشتگرد، منفی پنج و سه درجه سانتی گراد پیش‌بینی‌شده است.
وی عنوان کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای آسارا، امروز پنج‌شنبه منفی چهار و 6 درجه سانتی گراد است و فردا، کمینه دما منفی 6 و بیشینه سه درجه سانتی گراد خواهد بود. مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: همچنین کمینه دمای هوای آسارا در روز شنبه منفی 12 و بیشینه آن منفی دو درجه سانتی گراد پیش‌بینی‌شده است. رحمانیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: کیفیت هوای استان البرز، امروز پنج‌شنبه برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد اما روزهای جمعه و شنبه هوایی سالم را در استان شاهد خواهیم بود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود