8 اسفند 1396
شماره خبر: 192138

تبدیل ۲۸۰۰ هکتار از اراضی ملی البرز به مزرعه خورشیدی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تبدیل ۲۸۰۰ هکتار از اراضی ملی البرز به مزرعه خورشیدی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از مطالعه و معرفی دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استان برای ایجاد مزرعه خورشیدی خبر داد.
حامد فرضی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز ک در اداره منابع طبیعی البرز برگزار شد، با اشاره به اهم فعالیت‌های معاونت حفاظت و امور اراضی در سال جاری، اظهار کرد: اخذ اسناد تک‌برگی پلاک‌های استان به نام دولت از قبیل پیست اصلی خور و نهالستان بزرگ کرج و اصلاح هندسی و تولید نقشه‌های کاداستری بیش از ۲۰ هزار هکتار از سطح استان ازجمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.
وی پاسخ به استعلامات معادن به تعداد ۳۳ فقره و ایجاد مرز حائل بین اراضی ملی و مستثنایت با بهره‌گیری از توان‌بخشی خصوصی بالغ‌بر ۱۲ کیلومتر را دیگر فعالیت‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: بازسازی و احیای ۱۶هکتار از عرصه‌های تخریب یافته متأثر از فعالیت‌های معدنی ازجمله اقدامات مطلوب انجام‌شده است. به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز رسیدگی به بیش از ۲۰۰ فقره پرونده‌های اختلافی اراضی، مبارزه با آفات و اراضی گیاهی و مطالعه و معرفی ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد مزرعه خورشیدی ازجمله اهم فعالیت معاونت تک‌برگی پلاک‌های استان است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود