15 اسفند 1396
شماره خبر: 192514

تنها نهالستان کشور با استاندارد جهانی در محمدشهر قراردارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تنها نهالستان کشور با استاندارد جهانی در محمدشهر قراردارد


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: نهالستان بزرگ محمد شهر کرج تنها نهالستان با استاندارد جهانی در کشور است که سالانه بیش از یک‌میلیون نهال در این نهالستان به عمل می‌آید.
مهدی فتحی گفت: نهالستان بزرگ کرج تنها نهالستان کشور است که استاندارد جهانی دارد و سالانه بیش از یک‌میلیون نهال تولید و علاوه بر توزیع آن‌ها در استان البرز به استان‌های مختلف کشور نیز ارسال می‌کند. وی افزود: نهالستان بزرگ کرج بافتی جنگلی دارد و به‌طور مثال بادام وحشی، گلابی، زیتون‌تلخ و زرشک ازجمله گونه‌هایی هستند که در این نهالستان کشت می‌شوند ولی معمولاً گونه‌هایی که در این نهالستان کاشته می‌شوند از نوع گونه‌های مثمر نیستند. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: تقریباً تمام کشور از نهالستان بزرگ کرج نهال دریافت می‌کنند و تا امروز هشت استان کشور از نهالستان کرج نهال دریافت کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم امسال بیش از 700 هزار نهال توزیع کنیم. فتحی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به نهالستان بزرگ کشور واقع در محمد شهر کرج به‌صورت رایگان و با تعداد محدود نهال دریافت کنند ولی اگر تعداد بالایی نهال می‌خواهند می‌بایست ابتدا به اداره کل منابع طبیعی استان البرز مراجعه کنند و بعد از گرفتن حواله به نهالستان بزرگ کشور مراجعه و نهال‌های خود را دریافت کنند.
فتحی با اشاره به هفته منابع طبیعی افزود: امسال بیش از 30 گونه نهال جنگلی و فضای سبزی توزیع می‌کنیم که این‌گونه ها معمولاً با محیط زیست سازگار و در برابر کم‌آبی و آفات مقاوم‌اند. وی در رابطه با توزیع نهال در هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: روز جمعه (18 اسفندماه) در مصلی های سراسر استان البرز و بعد از نماز جمعه توزیع نهال صورت می‌گیرد و شهروندان محترم می‌توانند به تعداد محدود و به‌صورت رایگان نهال دریافت کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود