16 اسفند 1396
شماره خبر: 192546

البرزی ها شادی های خود را با نیازمندان قسمت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرزی ها شادی های خود را با نیازمندان قسمت کردند


همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در 2 هزار و 500 مدرسه البرز با مشارکت دانش آموزان و اولیا با شعار خدا هست، مهربانی هست، برگزار شد.
آیین استانی جشن نیکوکاری البرز در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج برگزار شد که در این برنامه دانش آموزان البرزی به نمایندگی از دانش آموزان استان شعار همدلی با تقسیم مهربانی ها در آستانه سال نو سر دادند. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین، گفت: هر ساله دانش آموزان ایران کوچک با نگاهی معنوی به کمک دانش آموزان بی بضاعت در آستانه سال نو می آیند.
مسعود مهران نیا اظهار کرد: همدلی دانش آموزان البرزی در یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند ریشه در آموزه های دینی دارد. وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارش زیادی به کمک به ایتام و نیازمندان شده است ، خاطر نشان کرد: در بین دانش آموزان ابتدایی و دوره متوسطه این استان 230 هزار پاکت برای جمع آوری کمک های مردمی توزیع شده است. مدیر کل کمیته امداد استان البرز نیز در این آیین ضمن قدر دانی از مشارکت فرهنگیان البرز در برنامه های حمایتی از افراد تحت پوشش کمیته امداد ، اظهار کرد: امروز در همه مدارس شاهد شور نیکوکاری در بین دانش آموزان هستیم. محمد محمدی فرد بابیان اینکه مدارس البرز همه‌ساله باهدف کمک به تامین بخشی از نیازهای تحصیلی دانش آموزان نیازمند و در قالب آیین ملی جشن نیکوکاری با کمیته امداد همکاری می‌کنند، افزود: جشن نیکوکاری در مدارس باهدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و تمرین خوب بودن در بین کودکان و نوجوانان و از طرفی رفع نیازهای دانش آموزان محروم هر مدرسه توسط هم‌کلاسی‌ها برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: در سال 95 مردم استان البرز با رقمی معادل یک میلیارد تومان کمک نقدی و کالا در آیین ملی جشن نیکوکاری نقش‌آفرینی کردند. وی بابیان اینکه بیش از صد پایگاه شهری برای دریافت کمک‌های نقدی و کالا در روز پنجشنبه 17 اسفندماه در خدمت مردم البرز هستند ، اضافه کرد: حدود 200 هزار دانش‌آموز البرزی در قالب 1500 مدرسه در هفته احسان و نیکوکاری و آستانه سال نو، هم‌کلاسی‌های نیازمندشان را یاری می کنند.وی گفت: بیش از 200 هزار پاکت ویژه احسان و نیکوکاری توسط این نهاد بین دانش آموزان توزیع‌شده و مبالغ حاصل از آن تحت نظر مدیران مدارس، قبل از سال نو بین خانواده‌های نیازمند دارای محصل توزیع خواهد شد. وی یادآور شد: حدود پنج هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد در البرز از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد، بهره‌مند هستند. وی یادآور شد: خیران در طول سال نیز می‌توانند علاوه بر کمک نقدی، حمایت‌های غیر نقدی درزمینه پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل خرید، ساخت و ودیعه، کمک‌های درمانی و فرهنگی شامل اعزام به سفرهای زیارتی و تأمین جهیزیه محرومان را نیز عهده‌دار شوند. وی تاکید کرد: مردم و خیران برای پرداخت صدقه و شرکت در امور نیکوکاری مانند جشن نیکوکاری می‌توانند استفاده کنند و از مزیت‌های این روش که شامل امنیت، سرعت، دقت و آسان بودن است، بهره‌مند شوند.وی، تاکید کرد: امسال بیش از 65 درصد از هزینه ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز را نیکوکاران تامین کردند.استان البرز بیش از 460 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود