13 مرداد 1397
شماره خبر: 199420

خدمات ارزنده جهاد دانشگاهی قابل قدردانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خدمات ارزنده جهاد دانشگاهی قابل قدردانی است


خیرالله ترخانی در حاشیه بازدید از جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به ماهیت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در طول 38 سال فعالیت خود، خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کرده است.

ترخانی افزود: خدمات جهاد دانشگاهی کاملاً قابل مشاهده است؛ این نهاد در همه استان‌های کشور حضور پررنگی دارد و با پژوهشکده‌های خود در زمینه‌های مختلف تحقیقات کاربردی دارد. وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان البرز نیز برخاسته از دانشگاه خوارزمی است اعلام کرد: اگرچه جهاد دانشگاهی البرز مانند بسیاری از استان‌های دیگر زیرساخت‌های لازم را ندارد اما با این وجود فعالیت‌های چشمگیری داشته که قابل قدردانی است. این مسئول نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) را یکی از فعالیت‌های خوب جهاد دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: نظرسنجی که سال 96 در خصوص انتخابات به صورت بی‌طرفانه، منصفانه و علمی انجام شد تقریباً همان نتایجی که در انتخابات رقم خورد را به دست داد. وی افزود: وجود نظرسنجی می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری و کاهش اشتباهات مدیران در این تصمیمات باشد؛ بنابراین اگر موضوعات دیگری نیز مطرح شود که به نظرسنجی نیاز دارد ایسپا می‌تواند به استان کمک زیادی بکند. ترخانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز و انجام چند طرح ملی و پایلوت شدن البرز در برخی از این طرح‌ها گفت: ما آمادگی داریم مشکلات بر سر راه این طرح‌ها را پیگیری و رفع کنیم؛ طرح ملی پیمایش خانواده که البرز در آن پایلوت است باید در استان به صورت ویژه انجام شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز ضمن تایید اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد گفت: این موضوع از همان ابتدا در کشور به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این راستا گام بردارد. وی در خصوص اقدام جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان نیز خاطرنشان کرد: الان زمان آن است که دولت شرایط را تسهیل کند تا نهادهای صنفی اشتغالزایی کنند؛ این شرکت تعاونی نیز در همین راستا است و می‌تواند یک پل ارتباطی برای ورود جوانان دانش‌آموخته به بازار کار باشد. این مسئول به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در استان توسط جهاد دانشگاهی نیز گفت: ما از این مناظرات استقبال می‌کنیم چون جزو همان برنامه‌ای است که وزارت علوم اعلام کرده است؛ بالاخره دانشجویان انتظاراتی دارند که در می‌تواند در این مناظرات مطرح شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود