14 مرداد 1397
شماره خبر: 199468

پژوهش سرای دانش آموزی البرز رتبه برتر کشور را کسب کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پژوهش سرای دانش آموزی البرز رتبه برتر کشور را کسب کرد


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش سرای دانش اموزی ملاصدرا این استان عنوان پژوهش سرای برتر وزارت آموزش و پرورش را در سال تحصیلی 97-96 کسب کرد.
خسرو ساکی افزود: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا در آموزش وپرورش ناحیه 4کرج با توجه به ارزیابی سالانه وزارت آموزش و پرورش با کسب رتبه عالی به عنوان پژوهش سرای برتر کشور معرفی شد.
وی بیان داشت: این پژوهش سرا دارای آزمایشگاه های مجزای فیزیک ،شیمی، زیست شناسی، ریاضی و نجوم است. مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه تنها آزمایشگاه دانش آموزی نانو استان در سال94 در این پژوهش سرا راه اندازی شده است ، یادآورشد: نخستین آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور درسال گذشته با همکاری و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری البرز در این پژوهش سرا راه اندازی شده است. وی خاطرنشان شد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پژوهشی به ویژه درحوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی توانسته است گام های موثری را در استعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد. وی ادامه داد: آزمایشگاه نانو این پژوهش سرا ازسوی ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان فعال ترین آزمایشگاه کشور درسال 96 معرفی شده است. ساکی بیان داشت: در این پژوهش سرا در طول سال تحصیلی به صورت هفتگی برای دانش آموزان چندین کارگاه پژوهشی - تحقیقاتی در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی برگزار می شود. وی تاکید کرد: درحال حاضر ده ها تیم تحقیقاتی دانش آموزی در حوزه نانو و سلول های بنیادی در حال پژوهش در آزمایشگاه های این پژوهش سرا هستند. استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود