21 مرداد 1397
شماره خبر: 199826

بیش از 35 هزار نفر در سامانه سنجش البرز نوبت گیری کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از 35 هزار نفر در سامانه سنجش البرز نوبت گیری کردند


رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش البرزگفت: 35 هزار و 515 نفر در سامانه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی این استان نوبت گیری کردند.
عباس کشاورز افزود: تا کنون 20 هزار و 575 نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان دراین استان مورد سنجش قرار گرفتند. وی اظهار داشت : سنجش نو آموزان در 22 پایگاه که شامل 18 پایگاه در کرج و 4 پایگاه در شهرستان های استان می شود ، در حال انجام است. وی تصریح کرد: 2 هزار و 946 نفر از نوآموزان سنجش شده در زمینه هوش ، ،بینایی و شنوایی به پایگاه های تخصصی سنجش ارجاع داده شدند.
وی یادآورشد: این پایگاه ها برای بررسی فرآیند مراقبت سلامت کودکان در زمینه بینایی سنجی، هوش ، سلامت جسمی ، شنوایی و بررسی تخصصی در البرز دایر شدند. وی خاطرنشان شد: پایگاه های سنجش سلامت در نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش البرز طبق نوبت دهی وضعیت سلامت نوآموزان را بررسی می کنند. دبیر اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان البرز افزود: کارشناسان در این پایگاه ها از ششم تیر تا پایان مرداد ماه و در یک پایگاه تا پایان شهریور ماه امسال نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی را تحت پوشش مراحل مختلف سنجش قرار می دهند. کشاورز ادامه داد: در این طرح بیش از 170 نفر از کارشناسان آموزش دیده و با تجربه برای تعیین وضعیت نوآموزان در حوزه سلامت عمومی ، ذهنی ، روحی و روانی مشارکت دارند. وی با تاکید بر الزامی بودن گذراندن مراحل این سنجش برای نام نویسی در پایه اول ابتدایی ،تصریح کرد: ضرورت دارد والدینی که دارای کودکان 6 سال هستند باید برای ثبت نام فرزندشان در سامانه الکترونیکی سنجش و دریافت نوبت به مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.وی اضافه کرد: نوع آموزانی که از نظر سلامت جسمی و هوشی در پایگاه های اولیه سنجش مشکل دار شناخته شوند به پایگاه تخصصی سنجش برای بررسی تخصصی کارشناسان ارجاع داده می شوند. وی گفت: 293 نفر متقاضی جهش تحصیلی نیز در پایگاه های سنجش البرز مورد ارزیابی قرار گرفتند. وی بیان داشت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد مراجعه بیش از 2 هزار نفر در پایگاه های سنجش استان هستیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود