3 شهریور 1397
شماره خبر: 200560

افتتاح ۱۶۴ کیلومتر راه روستایی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افتتاح ۱۶۴ کیلومتر راه روستایی در استان البرز


مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از افتتاح ۱۶۴ کیلومتر راه روستایی در استان طی هفته دولت خبر داد.
علی‌اصغر کاظمی ضمن اشاره به اینکه امسال ۱۷ پروژه راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی البرز در شهرهای مختلف این استان طی هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد، گفت: درمجموع این پروژه‌ها به طول ۱۶۴ کیلومتر بوده و ارزش ریالی آن حدود ۹۸ میلیارد تومان است. وی تعداد این پروژه‌ها در شهر کرج را چهار مورد برشمرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها بهسازی راه روستایی «مورود» به طول شش کیلومتر است که برای انجام آن اعتبار دو میلیارد تومانی نیاز است و دیگری عملیات راه روستایی «شیرینک» به طول ۳.۵ کیلومتر است که با تأمین اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی انجام خواهد شد. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه بهسازی محور آتشگاه - دُروان به طول ۱۶ کیلومتر دیگر پروژه راه روستایی شهر کرج است، بیان کرد: تزریق اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای اتمام این پروژه لازم است، احداث راه روستایی «هرین» به طول چهار کیلومتر نیز پروژه‌ای دیگر در این زمینه است که تخصیص اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه پیش‌بینی‌شده است.
افتتاح ۵ پروژه در شهرستان ساوجبلاغ
کاظمی با برشمردن اینکه در شهرستان ساوجبلاغ هم پنج پروژه برای کلنگ زنی منظور شده است، گفت: این پروژه‌ها شامل احداث راه روستایی «واریان» به «اسکول دره» به طول چهار کیلومتراست که اعتبار سه میلیارد تومانی برای اتمام آن نیازاست و دیگر پروژه این شهرستان بهسازی محور کُردان - بَرغان به طول ۱۰ کیلومتر است که انجام آن تزریق اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد. وی ادامه داد: دیگر پروژه آماده کلنگ زنی در شهرستان ساوجبلاغ بهسازی ۲۰ کیلومتر راه روستایی از دهکده ورزشی به روستاهای این شهرستان ازجمله حاجی‌آباد، قنبرآباد، حسین‌آباد و روستای «هیو» است که چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: احداث راه روستایی «سیرود» به طول ۱۰ کیلومتر بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان نیز دیگر پروژه راه روستایی شهرستان ساوجبلاغ است و تعریض محور «سهیلیه» از جاده قدیم تا راه‌آهن به طول دو کیلومتر هم جزو این پروژه‌ها است که برای آن اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی لازم است.
۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی نظرآباد بهسازی می‌شود
کاظمی در ادامه به پروژه‌های راه روستایی شهرستان نظرآباد که قرار است هم‌زمان با هفته دولت کلنگ زنی شود میز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان سه پروژه برای کلنگ زنی داریم که نخستین مورد پروژه بهسازی ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی نظرآباد ازجمله «تَنکمان»، «بختیار»، «کریم‌آباد»، «اقبالیه»، «حاجی‌آباد» و یا محور خودرو به احمدآباد است که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد. وی با اشاره به احداث و بهسازی محور تَنکمان به شهرک صنعتی سپهر و نجم‌آباد شهرستان نظرآباد به طول پنج کیلومتر، گفت: این پروژه بااعتبار یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومانی به انجام می‌رسد، دیگر پروژه در این زمینه نیز احداث قطعه سوم راه اصلی اشتهارد - نجم‌آباد - نظرآباد به طول ۱۴ کیلومتر است که به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پروژه‌ای مهم برای استان است که آزادراه کرج - قزوین را به بزرگراه ماهدشت - اشتهارد - بویین‌زهرا متصل می‌کند. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بابیان اینکه تعداد چهار پروژه هم به شهر طالقان اختصاص دارد که این هفته کلنگ زنی می‌شود، افزود: پروژه‌های این شهرستان شامل احداث راه روستایی «آسکان» به «ده در» به طول پنج کیلومتر است که انجام آن ۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، احداث راه روستایی «خچیره» به «گته ده» نیز یکی دیگر از پروژه‌های منظور شده شهرستان طالقان برای کلنگ زنی در هفته دولت است که طول آن ۱۲کیلومتر بوده و برای انجام آن اعتبار ۹ میلیارد تومانی نیازاست.
هفته دولت در شهرستان طالقان
کاظمی اشاره کرد: احداث راه روستایی «گته ده» به «گراب» هم از جزو این پروژه‌های شهرستان طالقان است که پنج کیلومتر طول دارد و برای انجام آن اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومانی نیازاست، در کنار این پروژه احداث راه روستایی چهار کیلومتری «آسکان» به «یرک» از دوراهی «تنگه» تا «پل فلزی» راداریم که اجرای آن به اعتبار شش میلیارد تومانی نیاز دارد. وی بابیان اینکه در شهرستان طالقان دو قطعه دیگر از محور «آسکان» به «یرک» را در برنامه کاری برای مناقصه گذاشته‌ایم، اضافه کرد: هفته آینده این محور بازگشایی می‌شود تا کار دو قطعه آن‌هم مشخص شود.مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: پروژه راه روستایی شهرستان اشتهارد هم شامل بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان به طول ۲۵ کیلومتر و با تعیین اعتبار شش میلیارد تومانی قراراست که به مناسبت دولت هفته کلنگ زنی می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود