23 شهریور 1397
شماره خبر: 201734

افزایش 10 درصدی کرایه اتوبوس‌های شهری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش 10 درصدی کرایه اتوبوس‌های شهری کرج


سرپرست سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: از سال ۹۱ تا کنون هیچ اتوبوسی به خطوط کرج اضافه نشده و این فرسودگی ناوگان را به همراه داشته است.
مجید استاد کاظمی اظهار کرد: نرخ مصوب اعمال شده برای افزایش کرایه اتوبوس‌های خطوط مختلف ۱۰ درصد بوده که اعمال شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۸۰ دستگاه اتوبوس در خطوط مختلف کرج فعال است که ۸۰ مورد از آنها سازمانی و ۳۰۰ مورد نیز به بخش خصوصی اختصاص دارد. وی توضیح داد: از سال ۹۱ تا کنون هیچ اتوبوسی به خطوط کرج اضافه نشده و این فرسودگی ناوگان را به همراه داشته است.
وی ابراز کرد: هر چند طی سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های کرج نوسازی شده و از صفر تا صد تغییر کرده است ولی این کافی نیست و به دنبال اضافه کردن اتوبوس‌های جدید هستیم. وی توضیح داد: قیمت هر اتوبوس به بیش از یک میلیارد تومان رسیده و در شرایط فعلی سازمان امکان خرید اتوبوس جدید ندارد و به همین دلیل از بخش خصوصی تقاضا کردیم که در این حوزه ورود کند. این مسئول خاطر نشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به شهر اضافه شود و همه هزینه‌های آنها اعم از خرید، تعمیر و نگهداری با بخش خصوصی باشد و سازمان صرفاً نقش نظارتی داشته باشد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مدت زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس اشاره کرد و گفت: در ساعات بدون ترافیک فاصله انتظار برای رسیدن اتوبوس بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و در زمان اوج ترافیک این انتظار تا ۴۰ دقیقه هم می‌رسد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود