6 آبان 1397
شماره خبر: 204105

همکاری های بین المللی موسسه رازی گسترش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همکاری های بین المللی موسسه رازی گسترش یافت


معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از توسعه همکاری های بین المللی این مجموعه با مراکز تحقیقاتی کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان و ایتالیا خبر داد.
دکتر مجتبی محرمی گفت: افزایش مراودات بین المللی و گسترش فعالیت های تحقیقاتی از مهم ترین برنامه های این موسسه در سال 97 است و امسال با امضای قرارداد همکاری با انستیتو تحقیقاتی (اف.ال.آی) کشور آلمان و امضای تفاهم نامه با مجموعه دامپزشکی کشور ایتالیا این برنامه ها آغاز شد. وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ها، طرح های تحقیقاتی با هدف شناسایی و بررسی مولکولی و اپیدمیولوژیک عوامل بیماری های مهم، بهبود روش های تشخیصی، مقاومت های آنتی بیوتیکی، تدوین پروتکل های استاندارد، بیماری های ژنتیکی و آنتی ژنتیکی، سویه های در گردش و عوامل باکتریایی مورد بررسی قرار گرفته است و دوره هایی آموزشی برای متخصصان و محققان 2 طرف برگزار خواهد شد. معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: انستیتو تحقیقاتی آلمان و مجموعه دامپزشکی ایتالیا برای همکاری با موسسه رازی استقبال کردند.
وی یادآور شد: در بازدید گروه اعزامی موسسه رازی از این مراکز، اطلاعات ارزشمندی درخصوص آزمایشگاه ها در سطوح مختلف و فعالیت های تحقیقاتی این موسسات در اختیار موسسه رازی قرار گرفت و به نظر می رسد با توسعه همکاری های دو جانبه بتوانیم آزمایشگاه های تخصصی و رفرانس موسسه را به استانداردهای بین المللی مورد تایید OIE،WHO و FAO برسانیم. محرمی اضافه کرد: موسسه رازی تا کنون تعامل خوبی با موسسات و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا برقرار کرده که نتیجه بخش بوده است اما با توجه به پیشرفت علم و نیازهای متغیر حوزه واکسن، اهمیت افزایش این همکاری ها بیش از پیش شده و نمی توان از آن غافل شد. وی گفت: برنامه های متعددی برای گسترش تحقیقات و مراودات موسسه رازی با مراکز معتبر جهانی تدوین شده که امیدوار هستیم با اجرای این برنامه ها به اهداف خود نزدیک تر شویم. موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 90 سال قدمت در منطقه حصارک کرج فعالیت می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود