تا اینجای سال در سامانه 124 چه گذشته است؟
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز از وصول 6 هزار و 268 شکایت از طریق سامانه 124 در 9 ماهه گذشته خبر داد.
جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: از این تعداد شکایت چهار هزار و 761 مورد تلفنی ، هزار و 201 مورد حضوری، 292 مورد پیامگیر و 14 مورد نیز از طریق پورتال سازمان واصل شده است.شاهمرادی در مورد نتایج شکایات فوق تصریح کرد: طی بررسیهای به عمل آمده از مجموع شکایات 52 درصد غیر متخلف، 30 درصد متخلف، پنج درصد اعلام رضایت و 13 درصد آن نیز در دست بررسی است.رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت البرز در مورد ضریب شکایات کالاهای اساسی نیز در بازه زمانی 9 ماهه سال 97 که از طریق سامانه 124 واصل شده است، اظهار کرد: از مجموع شکایات 23 درصد مربوط به اقلام سوپرمارکتی، 14 درصد نان، 12 درصد میوه و ترهبار، 9 درصد مواد پروتئینی، شش درصد لوازم آرایشی – بهداشتی و 36 درصد سایر موارد بوده است.وی درباره ضریب شکایات در بخش خدمات بیان کرد: رستورانها 19 درصد، شرکتهای خودرویی 17 درصد، تلفن همراه 13 درصد، تعمیرات خودرو شش درصد، آرایشگاهها پنج درصد و سایر موارد نیز 40 درصد این آمار را به خود اختصاص داده اند.شاهمرادی در پایان گفت: شهروندان استان البرز میتوانند هرگونه شکایات خود را درباره تخلف گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور توسط واحدهای صنفی را به سامانه 124 گزارش نمایند.
منبع ایسنا