23 دی 1397
شماره خبر: 208818

هوای البرز برای گروه های حساس ناسالم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هوای البرز برای گروه های حساس ناسالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد که کیفیت هوای بیشتر شهرستان های این استان همچنان برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.
فردین حکیمی با اشاره به استقرار هوای ناسالم از روز گذشته در البرز، افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز در ساعت 8:22 صبح امروز، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در تمام شهرستان ها به جز طالقان و اشتهارد به بالاتر از عدد 100 رسیده است. وی اظهار داشت: بر این اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب 110، 102، 107 و 108 می باشد. حکیمی گفت: با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی و ریوی توصیه می شود که افراد مبتلا به این بیماری، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. علیرغم پیش بینی مدیرکل هواشناسی استان البرز با توجه به بارش باران و برف مبنی بر سالم بودن هوا در استان، همچنان هوای ناسالم در این استان استقرار دارد.
هوای استان البرز در 9 ماهه سال جاری 21 روز ناسالم برای گروه های سنی حساس و 2 روز نیز برای تمام گروه های اجتماعی ناسالم بوده است. در استان البرز 9 ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود