16 بهمن 1397
شماره خبر: 210228

برخی تبلیغات شارژ رایگان با احتمال کلاهبرداری همراه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برخی تبلیغات شارژ رایگان با احتمال کلاهبرداری همراه است

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تبلیغات گسترده در زمینه هدیه شارژ اینترنت رایگان در فضای مجازی گفت: این گونه تبلیغات احتمال ترفند کلاهبرداری را افزایش داده که مردم فریب آن را نخورند.
سرهنگ محمد اقبالیافزود: کاربران به این نکته توجه کنند که بسیاری از تبلیغات با عنوان هدیه شارژ اینترنت رایگان با هدف کلاهبرداری صورت می گیرد. وی اضافه کرد: برخی کاربران برای خرید شارژ اینترنتی ارزان به دلیل ناآگاهی در دام کلاهبرداران قرار می گیرند. اقبالی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاص کاربران را وادار به ارائه اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV2 و تاریخ انقضای کارت را در اختیارکلاهبرداران فضای مجازی قرار دهند. وی بیان داشت: کاربران درصورت مواجهه با پیشنهادهای جذاب در فضای مجازی از ارائه مشخصات حساب بانکی خود از جمله رمز اینترنتی ، تاریخ انقضا ، 2CVV و ... خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: شهروندان در موقع پرداخت اینترنتی وجه از طریق درگاه های الکترونیک بانک ها از صحت و اصالت این درگاه ها اطمینان حاصل کرده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده نمایند. رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت: متقاضیان دریافت شارژ اینترنت فقط از مجاری شرکت های دارای مجوز خریداری کنند تا مورد سواستفاده قرار نگیرند.
وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغات اغوا کننده کاربر را به لینک خود دعوت کرده و سپس اقدام به فیشینگ می کنند. وی افزود:کاربران درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موارد را اطلاع دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود