5 اسفند 1397
شماره خبر: 211084

راه اندازی مرکز خون گیری در شهرستان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

راه اندازی مرکز خون گیری در شهرستان فردیس


جلسه پیگیری استقرار ساختمان انتقال خون شهرستان فردیس در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.
طی نشستی با حضور اینانلو فرماندار، غفاری شهردار شهرستان فردیس و مهدی زاده مدیرکل اداره انتقال خون استان البرز و همچنین نصرتی رئیس شورای شهر مشکین دشت در خصوص استقرار ساختمان انتقال خون در این شهرستان تصمیماتی اتخاذ گردید. فرماندار فردیس با اشاره با به میزان جمعیت در شهرستان فردیس اظهار داشت: با توجه به میزان جمعیت در سطح شهرستان، مشارکت های عمومی مردم فردیس از سطح بالایی برخوردار است، اگر بتوانیم شرایط را برای استقرار اداره انتقال خون در فردیس محیا کنیم مطمعنا اهداء خون و فرآورده های خونی به میزان قابل توجهی خواهد بود. وی افزود: مبحث اهداء خون در جامعه امروز بسیار مهم است، باید تمام توان خود را در بالا بردن سرانه درمانی به کار گیریم، همچنین مبحث انتقال خون و دریافت فرآورده های خونی اهمیت بالایی دارد. اینانلو در ادامه اظهار داشت: با همکاری مناسب شهرداری فردیس و مشکین دشت، تمام توان خود را جهت راه اندازی اداره انتقال خون در شهرستان فردیس به کار خواهیم گرفت.
استقرار مرکز انتقال خون، مطالبه به حق مردم فردیس
مدیر کل اداره انتقال خون استان البرز با اشاره به وضعیت مراکز انتقال خون در استان البرز گفت: شهرستان کرج در استان البرز تنها شهرستانی است که دارای ۳ مرکز انتقال خون است. وی افزود: در شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ با همکاری فرمانداری ها محلی از طریق آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده اند که بصورت هفتگی دریافت خون در این مراکز انجام می پذیرد. مهدی زاده ضمن تاکید بر ضرورت استقرار مرکز اهداء خون در پر جمعیت ترین شهرستان استان البرز گفت: نیاز به وجود مرکز اهداء خون در شهرستان فردیس به دلیل کمبود خون و فرآورده های آن در سطح استان نیست، خوشبختانه استان البرز با وجود ظرفیت بالای اهداء کنندگان خون، اداره انتقال خون استان البرزماهیانه ده هزار پانصد فراوردهای خونی به تهران کمک می کند.
مدیرکل اداره انتقال خون استان البرز با اشاره به ساختمان سابق انتقال خون در شهرستان فردیس گفت: در سنوات گذشته ساختمانی توسط خیرین در اختیار انتقال خون برای فردیس قرار گذاشته شده که گویا خیرین میلی برای ادامه همکاری نداشتند. مهدی زاده با تاکید بر احداث مرکز پایدار انتقال خون در شهرستان فردیس افزود: اگر قطعه زمینی در سطح شهرستان برای احداث مرکز انتقال خون در نظر گرفته شود تا بتوانیم با کمک خیرین ساختمان انتقال خون را راه اندازی کنیم، تجهیز ساختمان و نیروی کار توسط اداره کل انتقال خون استان انجام خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در برخی از شهرستان ها با همکاری هلال احمر دریافت خون توسط انتقال خون از متقاضیان انجام می پذیرد اما در شهرستان فردیس محل پیشنهادی هلال احمر برای استقرار انتقال خون مناسب نبود.
نیاز به احداث مرکز انتقال خون در فردیس مشهود است
شهردار فردیس با اشاره به ترافیک حد فاصل فردیس تا کرج و عدم دسترسی آسان اهداء کنندگان فردیسی به مراکز انتقال خون کرج گفت: شخصا از اهداء کنندگان مستمر خون هستم که به دلیل نبود مرکز انتقال خون در شهرستان فردیس مدت یک سال است نتوانستم خون اهداء کنم. وی در ادامه به ساختمان سابق انتقال خون در سطح شهرستان خون اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری اداره کل انتقال خون و همکاری خیرین می توانیم مرکز انتقال خون را در فردیس راه اندازی کنیم. غفاری با تاکید بر ضرورت ایجاد مرکز انتقال خون در شهرستان فردیس افزود: مطمعنا کمبود ظرفیت دریافت خون در سطح شهرستان و بعد مسافت مابین کرج و فردیس سبب می شود تعداد قابل توجهی از اهداء کنندگان را از اهدای خون منصرف سازد. شهردار فردیس در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن روند پیگیری برای احداث مرکز انتقال خون توسط فرماندار محترم و اداره کل انتقال خون استان البرز تاکید کرد: برخی خیرین مبحث ایجاد مرکز انتقال خون در سطح شهرستان را با جدیت دنبال می کنند، مطمعنا با استفاده از ظرفیت این عزیزان و پیگیری ها و حمایت های فرماندار محترم می توانیم اقدامات موثری جهت استقرار هرچه سریع تر مرکز انتقال خون در شهرستان فردیس انجام دهیم. شایان ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد با هماهنگی شهردار فردیس بخشی از ساختمان دادگستری سابق که در اختیار هلال احمر می باشد به مرکز انتقال خون اختصاص یابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود