28 خرداد 1398
شماره خبر: 215731

شهرک صنعتی دارویی برکت البرز زمینه ساز ۳۷ هزار فرصت شغلی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شهرک صنعتی دارویی برکت البرز زمینه ساز ۳۷ هزار فرصت شغلی است



وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احداث شهرک صنعتی دارویی برکت در استان البرز گفت: با تکمیل صنایع این شهرک ۳۷ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
سعید نمکی در حاشیه گشایش شهرک صنعتی دارویی برکت استان البرز افزود: این شهرک که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث شده، هفت هزار شغل مستقیم و ۳۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم را در پی دارد. وی ادامه داد: ایجاد این شهرک با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این فرصت را به وجود آورده تا تمام تولید کنندگان دارویی و مواد اولیه دارویی کشور بتوانند از این زیر ساخت بهره مند شوند.
وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استاندارهای بسیار مناسب و بین المللی در این شهرک رعایت شده که طبق توصیه مقام معظم رهبری برای حمایت از تولیدات و کمک به تولید کنندگان ایجاد شد و از زیرساخت بسیار مناسب و مفیدی برخوردار است. وی گفت: با راه اندازی این شهرک صنعتی دارویی می‌توانیم داروهای وارداتی را به تولیدات داخل تبدیل کنیم. نمکی، تولید دارو در این شهرک با فناوری بالا از مزیت‌ها برشمرد و افزود: این مجموعه به لحاظ اشتغالزایی دارای اهمیت فراوانی است. وی در خصوص کاهش بروکراسی اداری برای تولید دارو در کشور اظهار داشت: در سازمان غذا و دارو با روش قرارگاهی برای تولیدکنندگان داخل و برای صدور مجوزها به شیوه میانبر اقدام کردیم. وی از حضور یک معاونت در وزارت بهداشت با هدف رصد واحد تولیدی در داخل کشور خبر داد و یادآور شد: این معاونت برای تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت دارو و داروهای داخلی, همچنین لوازم آرایشی بهداشتی و تجهیزاتی که به شکل مستقل باید فعالیت کنند. راه اندازی شده است و یک متولی خواهد بود تا بتوانیم کارها را به درستی انجام دهیم.نمکی گفت: ایران سرزمینی نیست که هر سرمایه گذار عاقل خارجی به خاطر دیوانگی‌های ترامپ پای خود را از کشور ایران بیرون بگذارد. شهرک صنعتی دارویی برکت امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید. تاکنون حدود ۳۱ شرکت داروسازی مجوز فعالیت دراین شهرک دریافت کرده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود