16 تیر 1398
شماره خبر: 216638

خط انتقال گاز از بوئین زهرا به کرج احداث می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خط انتقال گاز از بوئین زهرا به کرج احداث می شود


مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: پیشنهاد احداث یک خط انتقال از بوئین زهرا به کرج به طول 70 کیلومتر با سایز 36 اینچ را داده ایم که در نیمه نخست سال جاری این امر صورت می گیرد.
حسین تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه وظیفه ما رساندن انشعاب به درب خانه ها، بستن رگلاتور، نصب کنتور و تحویل گاز به خانه مشتری است، گفت: پس از آن هم در مواقع قطعی گاز یا رگلاتور و یا ایجاد مشکلات ایمنی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنیم. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: البرز جذابیت هایی دارد و به دلیل همجواری با پایتخت در معرض سرمایه گذاری های روزافزون قرار دارد اما در بررسی های ابتدای فعالیتم مشاهده می کردم با کوچکترین نم باران یا برف در بسیاری از مناطق استان با قطعی گاز مواجه می شویم و در شمال و غرب کرج شاهد افت فشار گاز هستیم.
وی افزود: در این راستا برنامه های گذر از زمستان طراحی شد و در بسیاری از ایستگاه‌ها، رگلاتورها را تغییر دادیم، ظرفیت ایستگاه‌ها را بالا بردیم، سایز خطوط را افزایش دادیم و در این چهار زمستانی که سپری کردیم هیچ‌گونه قطعی گاز نداشتیم. تقی نژاد ادامه داد: از سوی دیگر، دریافتم که استان البرز در پایان خط انتقال قرار دارد و گاز از تهران وارد منطقه البرز می‌شود؛ سه ایستگاه هم در جنوب کرج داریم که گاز را از آن‌ها دریافت می‌کنیم و معمولاً در شمال و غرب استان با مشکلاتی مواجه بوده ایم. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: پیشنهاد احداث یک خط انتقال از بوئین زهرا به کرج به طول 70 کیلومتر با سایز 36 اینچ را دادیم که در نیمه نخست سال جاری این امر صورت می گیرد؛ 70 کیلومتر لوله 36 اینچ را خریداری و دریافت کرده‌ ایم و بخش نخست پروژه آغاز شده که یک خط انتقال راهبردی با نگاه 50 ساله برای تأمین گاز استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خانگی است.وی اذعان کرد: 80 درصد شهر کرج با رویکرد بهره‌ برداری به Geographical Information System یا سیستم اطلاعات جغرافیایی مجهز شده است و در نظر داریم در آینده‌ ای نزدیک با اپلیکیشن های جدید، به مشترکان خدمات به هنگام و سریع ارائه دهیم تا در زمان حوادث بتوانیم با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر وارد عمل شویم و با بحران‌ها مقابله کنیم.
تقی نژاد در ادامه با بیان اینکه استفاده از سوخت مایع نه از نظر اقتصادی برای کشور مقرون‌ به‌صرفه است و نه از نظر زیست‌ محیطی، اظهار کرد: در حوزه صنایع، گاز رسانی به 146 واحد جدید صورت گرفت که پیش‌ از این از گاز مایع استفاده می‌کردند و بخشی از مصرف‌کنندگان بخش خانگیِ سوخت مایع از گاز بهره‌ مند شده‌ اند. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه گازرسانی به 15 روستا در طالقان انجام‌ شده است، افزود: گازرسانی به 38 روستا نیز در حال انجام است که البته هنوز 25 روستا در طالقان فاقد گاز هستند؛ فاز یک گازرسانی به جاده چالوس از پایین سد از روستای کندر آغاز شده است. وی ادامه داد: در خصوص بالای سد نیز مقرر شد از محور جوستان در امتداد بالا طالقان گازرسانی شود؛ پیمانکار فاز نهایی گراب به گچسر که 55 کیلومتر طول دارد نیز انتخاب‌ شده و به‌ زودی فعالیت خود را آغاز می کند تا گازرسانی به 40 روستای بالای سد انجام شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود