7 دی 1398
شماره خبر: 227503

سرطان، مبارزه، بهبودی، سه واژه اصلی داستان امیر، فرزند بهبودیافته محک

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سرطان، مبارزه، بهبودی، سه واژه اصلی داستان امیر، فرزند بهبودیافته محک


«امیر» فرزند بهبودیافته محک، امروز مربی ورزش تنیس روی میز است. او در این گفتگو به آرزوهایش در روزهای سخت درمان سرطان اشاره می‌کند، آرزوهایی که امروز دیگر یک رویای دست نیافتنی نیستند بلکه به برنامه‌ای روزانه برایش تبدیل شده است.
فرزند بهبودیافته محک قصه‌اش را با بیان خاطره‌ای دور از روزی که فهمید به بیماری سرطان مبتلا شده آغاز کرد و گفت: «شروع قصه من برای زمانی است که 8 ساله بودم. به سرطان مبتلا شدم و هر پزشکی مرا معاینه می‌کرد امیدی به بهبودی‌ام نداشت. خانواده‌ام نگران آینده‌ای بودند که پیش روی فرزند مبتلا به سرطانشان قرار داشت و در ذهن من نیز دغدغه نرسیدن به آرزوهایم بزرگتر می‌شد. من عاشق ورزش کردن بودم و آن روزها این موضوع برایم تبدیل به رویایی دور شده بود. ناامید شده بودم و نمی‌دانستم باید چه کار کنم تا اینکه نور امیدی در زندگی‌ام درخشید.»
امیر برای معالجه به پروفسور پروانه وثوق در بیمارستان علی اصغر تهران مراجعه کرد و از او شنید که بهبود خواهد یافت و مبارزه با سرطان را به طور جدی آغاز کرد. او اشاره کرد: «پروفسور پروانه وثوق پزشکی بود که امید را در دلم زنده کرد. از آن روز به بعد به محک آمدم و یک سال بعد با خبر خوب بهبودی پا به دنیای آرزوهایم گذاشتم. ورزش تنیس روی میز را به عنوان یک ورزش تخصصی انتخاب کردم. نتیجه آن نیز رسیدن به مقام‌های ملی و اخذ مدرک بین‌المللی مربیگری در این رشته بود.»امیر این‌بار خودش را اینگونه معرفی کرد: «من امیر هستم، قهرمان مبارزه با سرطان و هرگز اجازه ندادم ترس از بیماری باعث ضعف و شکستم در زندگی شود. من برای تمامی کودکان مبتلا به سرطان آرزوی بهبودی و گذر از مسیر سخت درمان سرطان را دارم.»امروز در روز کودکان بهبودیافته محک (7 دی ماه) اعلام می‌کنیم که از ابتدای تأسیس محک تا کنون بیش از 6500 فرزند محک به پشتوانه همراهی اعضای خانواده بزرگ محک در سراسر ایران بهبودیافته‌اند که از این تعداد 442 کودک ساکن استان البرز هستند. محک قدردان تمامی نیکوکارانی است که با استمرار مشارکت خود در تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان آنها را تا رسیدن به قله سلامتی همراهی می‌کنند. به امید روزی که شاهد بهبودی تمامی کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌مان باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود