11 اسفند 1398
شماره خبر: 231849

تماس های تلفنی مردم به اورژانس البرز سه برابر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تماس های تلفنی مردم به اورژانس البرز سه برابر شد


رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که به دنبال شیوع بیماری کرونا، میزان تماس های تلفنی مردم با سامانه ۱۱۵ اورژانس البرز سه برابر شده است.
دکتر مهرداد بابایی گفت : شیوع کرونا ویروس سبب نگرانی در مردم شده و میزان پاسخگویی اورژانس البرز را به تلفن های مردمی سه برابر شده است .در هفته ای که گذشت کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز به حدود ۲۳ تماس تلفنی پاسخگو بودند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار تماس با موضوع مشاوره در خصوص کرونا ویروس بود. طی این مدت تکنسین های پرتلاش اورژانس برای انجام سه هزار و ۶۸۷ ماموریت اعزام شدند.پیش از این تعداد تماس های تلفنی هفتگی مردم البرز به ۱۱۵ حدود هشت هزار مورد بود.در جریان انجام این تعداد ماموریت ، ۲۶۷ مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و سه هزار و ۴۲۰ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی صورت گرفت.تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر یک هزار و ۱۱۵ نفر بوده و یک هزار و ۸۳۰ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.طی هفته ای که گذشت کارشناسان فوریت های پزشکی البرز برای انجام ۱۰ ماموریت با فوریت گاز گرفتگی اعزام شدند و به ۱۵ نفر با مشکل مسمومیت با منوکسید کربن خدمات درمان ارائه دادند. ۱۲ تن از این افراد ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند و سه نفر از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
مردم می توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود در ارتباط با کرونا ویروس با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایید.بیماری کرونا از سه هفته پیش در البرز شیوع پیدا کرده که طبق آخرین آمار تاکنون ۱۲۰ مورد مشکوک و مثبت در استان ثبت شده و ۱۱ مورد مرگ مشکوک و سه مورد فوتی براثر ابتلا به کرونا ثبت شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود