15 فروردین 1399
شماره خبر: 232760

ارائه خدمات بهداشتی به معتادین در معرض ویروس کرونا

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارائه خدمات بهداشتی به معتادین در معرض ویروس کرونا


مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان برای مقابله با کرونا ویروس گفت: به 11 هزار معتاد سطح استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.
اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در رابطه با اقدامات انجام شده بهزیستی استان البرز برای مقابله با کرونا، گفت: تا کنون سعی داشته ایم با برگزاری 20 جلسه متعدد از جمله، جلسات کمیته پیشگیری از کرونا، کارشناسان داخلی حوزه ستادی، معاونین و کارشناسان شهرستانی، نمایندگان مراکز و موسسات در خصوص هماهنگی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری کرونا ویروس اقدام کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی فضای داخلی و بیرونی مراکز تحت نظارت حوزه پیشگیری بصورت روزانه در حال انجام است و طراحی فرم‌های نظارتی و بیماریابی از مراکز اقامتی و اخذ اطلاعات به صورت روزانه از وضعیت سلامت افراد مقیم و خدمت گیرنده در مراکز از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوده است.
حیدری با بیان اینکه اعتبار لازم جهت مقابله با کرونا ویروس تأمین شده است، افزود: خرید لوازم پیشگیری به مبلغ یک میلیارد و500 میلیون ریال انجام شد و میان 122 مرکز توزیع شد، این بسته‌های حمایتی شامل محول ضد عفونی بدن، ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی سطوح از اقدامات ماثر ما در جهت مقابله با این بیماری بود.
حیدری یادآور شد: در این میان مبلغ 3 میلیارد و 850 میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی و پیشگیری از بیماری به 77 مرکز اقامتی میان مدت اختصاص یافت و همچنین مبلغ 860 میلیون ریال به کلیه مراکز درمان و کاهش اعتیاد بابت کمک هزینه خرید لوازم پیشگیری پرداخت شد.
وی افزود : اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوق‌ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب توسط مراکز گذری، ون سنتر، دی آی سی، تیم‌های ثابت و سیار با خرید لوازم بهداشتی و پیشگیرانه به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت و خدماتی از قبیل غربالگری علایم اولیه بیماری ( تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ارائه آموزش در زمینه آگاهی از نحوه انتقال، علائم ونحوه پیشگیری از بیماری توسط توزیع اقلام بهداشتی ( ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح، پد الکلی، دستکش و ماسک)، ضد عفونی پاتوق‌ها و الونک‌ها با دستگاه، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه، توزیع البسه مناسب، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونا در محلات و پاتوقهای معتادین ارائه شد.
این مقام مسؤول از اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در محلات آسیب خیز و حاشیه شهرها توسط گروه‌های همیار سلامت روان اجتماعی از طریق ۱۵ پایگاه در ۱۵ منطقه آسیب خیز خبر داد و گفت: این طرح با تامین مالی مبلغ یک میلیارد و 70 میلیون ریال اجرا شد و همچنین ضمن تولید دو هزار و 500 عدد ماسک توسط موسسه مهر مائده هزار و 200 بسته پیشگیری شامل مواد ضدعفونی نیز در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شد.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: این بسته‌ها بین گروه‌های در معرض آسیب مناطق پر خطر در مناطق حصارک، اسلام آباد، خط ۴ حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج، شهرک سیدجمال الدین نظرآباد، ملک آباد- مهدی آباد- سیف آباد و فاز ۴ شهر جدید شهرستان ساوجبلاغ، شهرک طالقانی- فلکه ۵ فردیس توزیع شد.
وی افزود: مرکز مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد و در این مدت تعداد مشاوران از 10 نفر به 14 نفر افزایش یافت و همچنین افزایش ساعات شیفت‌های کاری به 3 شیفت از 8 صبح تا 12 شب انجام شد که این مرکز به تعداد 830 مورد مشاوره مرتبط با کرونا ویروس اقدام نمود.
وی تصریح کرد تمهیدات لازم جهت حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شد و کلیه مشاوران این مرکز آموزش‌های لازم پروتکل مشاوره تلفنی جهت نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

دکتر اسدالله حیدری در پایان گفت : در این ایام با احتساب افراد تکراری به 11 هزار نفر معتاد و چهار هزار و 800 نفر ساکنین محلات پرخطر خدمات ذکر شده ارائه شد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود