30 فروردین 1399
شماره خبر: 233450

نجات هفت طبیعت گرد در ارتفاعات البرز جنوبی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نجات هفت طبیعت گرد در ارتفاعات البرز جنوبی


رییس جمعیت هلال احمر کرج گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته ، هفت طبیعت گرد گرفتار شده طی چهار عملیات امدادی در ارتفاعات البرز جنوبی نجات یافتند.
سید فتح اله هاشم نژاد اظهار داشت: یکی از این حوادث گرفتار شدن ۲ نفر در دره ی شرقی بیجی کوه بود که تیم کوهستان پس از یک ساعت و نیم تلاش موفق به رهاسازی دو مرد۲۷ و ۲۳ ساله شدند.
وی اضافه کرد: در حادثه دیگر گرفتار شدن ۲ برادر ۳۰ و ۲۱ ساله در محدوده ی پورکان کوه های جاده کرج - چالوس بودیم که پس از ۲ ساعت و نیم تلاش تیم کوهستان در شرایط بارانی که همراه با تگرگ و صاعقه بود این ۲ نفر را نجات یافتند.هاشمی نژاد خاطر نشان کرد در حادثه سوم نسبت به امدادرسانی به مردی ۷۰ ساله که به دلیل خستگی و هیپوترمی شدید در ضلع شمالی مزار شهدا زمین گیر شده بود، اقدام شد .
وی افزود : در عملیات چهارم نیز نجات دو نفر ۴۶ و ۴۰ ساله (سبزی چین) محدوده ی جاده ی نوجان با ایجاد کارگاه و استفاده از ابزار نفرات به سلامت منتقل شدند. هاشم نژاد از هموطنان خواست با رعایت موارد ایمنی ،توجه به شرایط جوی،در نظر گرفتن میزان مهارت و امکانات ،شناخت نسبت به منطقه و همراه با گروه نسبت به صعود از کوه ها اقدام نمایند .وی تاکید کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا هموطنان از حضور در این مناطق خودداری کنند.سامانه ۱۱۲ هلال احمر البرز ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به در حوادث احتمالی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود