حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی، تحولی بنیادین در خدمت رسانی الکترونیک
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در خصوص دفترچه های درمان گفت: حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی، تحولی بنیادین در خدمت رسانی الکترونیک ایجاد می کند.
ابوالحسن قورچیان سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز افزود: با تدبیر و دستور شجاعانه دکتر سالاری مدیرعامل سازمان از ابتدای خرداد سال جاری تامین اعتبار دفاتر درمان حذف گردیده و خبر خوبتر آن که مدیرعامل مجددا اعلام داشتند که به زودی دفترچه های درمان بیمهشدگان و مستمریبگیران نیز حذف خواهد شد که این اقدامات یک تحول و انقلابی در خدمت رسانی سازمان ایجاد خواهد نمود.
وی گفت :سازمان تمهیداتی را مبنی بر ارائه خدمات غیر حضوری با توجه به شرایط فعلی وموج سوم خطر شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاریهای تامین اجتماعی و دسترسی به خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اندیشده است و به بیان این خدمات پرداخت:قورچیان استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را راهی موثر برای کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و به بیمه شدگان و کارفرمایان توصیه کرد حتی الامکان از خدمات غیر حضوری این سازمان استفاده نمایند.وی گفت : به منظور تسهیل در روند رسیدگی به امور بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران و کاهش مراجعات غیر ضرور، خدمات غیر حضوری ذیل به مراجعه کنندگان ارائه می گردد:
1- اپلیکیشن (تأمین اجتماعی من)
2- خدمات غیر حضوری از طریق تلفن همراه USSD
3- خدمات ارائه شده توسط سامانه غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir
4- مرکز ارتباط مردمی (1420)
ایشان در ادامه در خصوص مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این واحد ، از طریق 4 کانال ارتباطی (سامانه تلفنی 1420، پیام صوتی، سامانه پیامکی ، بخش مراجعین حضوری) کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان را در حوزه های مربوط به این سازمان،راهنمایی می کند. تماس با مرکز ارتباطات مردمی به شماره 1420 در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 20 و پنج شنبه از ساعت 8 الی 16 امکان پذیر است. همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی مرکز ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir مشکلات و سوالات خود را در میان گذاشته و از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.
قورچیان اظهار داشت: با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری، این سامانه تمامی خدمات غیر حضوری جدید و سرویس های موجود را به صورت یکپارچه و یکجا در خود جای داده است.
متقاضیان می توانند در کلیه ساعات شبانه روز، با مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir از خدمات سازمان استفاده نمایند.
مهم * چنانچه کاربران برای اولین بار وارد درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی می شوند، می بایست ابتدا در سایت ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.
قورچیان در ادامه به بیان روش های استعلام اعتبار دفترچه پرداخت:
1-استفاده از اپلیکیشن موبایل ( وب اپلیکیشن) ورود به سایت pwa.tamin.ir اسکن بارکد دفترچه درمانی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
2- استفاده از نسخه وب ورود به سایت medical.tamin.ir ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
3- استفاده از اپلیکیشن موبایل ( وب اپلیکیشن) ورود به سایت pwa.tamin.ir ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
4-استفاده از کد ussd #1420*4* انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی ورود کد ملی مشاهده وضعیت دفترچه درمانی
5- استفاده از کد ussd #11420*4 ورود کد ملی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه درمانی
6- استفاده از کد ussd #1666* انتخاب گزینه 1( استحقاق سنجی ) ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
در پایان سرپرست تامین اجتماعی البرز اظهار امیدواری کرد با رعایت موارد فوق و تمهیداتی که سازمان تامین اجتماعی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاریها اندیشیده است از شیوع این ویروس جلوگیری نماییم و برموج سوم این بیماری مهلک پیروز گردیم.