5 آبان 1399
شماره خبر: 244008

هیچ وقت برای تزریق واکسن آنفولانزا دیر نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هیچ وقت برای تزریق واکسن آنفولانزا دیر نیست


سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه هنوز توزیع واکسن آنفولانزا وارد فاز سوم یعنی توزیع در داروخانه‌ها نشده است، گفت: هیچ وقت برای تزریق واکسن آنفولانزا دیر نخواهد شد.

مهرداد بابایی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرزگفت: وضعیت استان با توجه به تراکم جمعیت نسبت به روزهای گذشته تفاوت چندانی نکرده و در حال حاضر ۸۱۰ بیمار دربیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری هستند این در حالی است که در پیک قبل بالاترین آمار بستری‌ها ۶۲۵ نفر بوده است. وی افزود: این امر نشان از شدت بیشتر بیماری نسبت به دو دوره قبل دارد که مقابله با آن بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است. بیش از ۸ ماه است که کادر درمان در شرایط سخت درمان بیماران کرونایی قراردارند و در صورت تشدید وضعیت، امکان مدیریت و مقابله با بیماری سخت‌تر می‌شود. بابایی با توجه به کمبود نیرو در کادر درمانی کشور و استان البرز گفت: با توجه به اینکه بضاعت نیروی انسانی در حوزه درمان کشور محدود است؛ علیرغم تلاش‌های انجام شده برای افزایش نیروی درمانی در استان، در اورژانس و مراکز درمانی، تعداد نیروهای قابل توجهی به مجموعه اضافه نشده است. همچنین با توجه به اینکه روزانه عده ای از همکاران به کرونا مبتلا می‌شوند؛ کادر درمان البرز با توان چندبرابری به ارائه خدمت به بیماران مشغول است.
هیچ وقت برای تزریق واکسن آنفولانزا دیر نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه ها، بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات و توزیع واکسن آنفولانزا در سطح کشور، در مرحله اول کادر درمان و بیماران صعب العلاج در اولویت بودند و در مرحله دوم برای زنان باردار و سایر بیماران دیابتی، قلبی و غیره در داروخانه ها توزیع خواهد شد.وی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا هنوز در سطح داروخانه ها توزیع نشده است، یادآور شد: برای تزریق واکسن آنفولانزا هیچ وقت دیر نیست و در هر زمان تزریق شود، پس از دو هفته مصونیت در برابر بیماری ایجاد می شود. بابایی با اشاره به اینکه در هیج سالی همه مردم واکسن آنفولانزا تزریق نکرده اند؛ خاطر نشان کرد: مردم توجه داشته باشند، تزریق واکسن آنفلوانزا هیچ تاثیری در برابر بیماری کرونا ندارد. اما زدن ماسک و رعایت بهداشت برای پیشگیری از کرونا، در پیشگیری از آنفولانزا موثر بوده است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود