25 آبان 1390
شماره خبر: 2475

مدیر كل زندانهای استان البرز: تمامی برنامه ها و وظایف سازمان زندانها باید بر پایه آیین نامه باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مدیر كل زندانهای استان البرز: تمامی برنامه ها و وظایف سازمان زندانها باید بر پایه آیین نامه باشد

مدیر كل زندانهای استان البرز گفت: اجرای تمامی برنامه ها و وظایف محوله باید بر پایه آیین نامه سازمان زندانها باشد.
'سید ابوالقاسم علوی' در سومین جلسه شورای اداری زندانهای استان البرز افزود: آیین نامه سازمان زندانها یكی از كامل ترین آیین نامه های اجرایی است و اجرای تمامی مفاد آن به عنوان منشور و خط مشی سازمانی محسوب می شود.
وی افزود: نهادینه شدن ضوابط و مقررات بر مبنای ماده های اجرایی آیین نامه ، سازمان را در دادن هرچه بهتر خدمات یاری می كند.
علوی گفت: ترسیم مفاد آیین نامه ، بازآموزی و بازبینی آن از طریق استخراج موارد و اطلاع رسانی و تكرار آن جهت مستخدمین باعث ارتقای سطح فعالیتها می شود و این مهم از الویتهای مهم سازمانی است.
وی با اشاره به فعالیتهای اصلاحی و تربیتی در سطح مراكز تامینی استان البرز هم گفت: اداره كل زندانهای استان البرز بر اساس آیین نامه سازمانی خود ضمن اقدامات تامینی فعالیتهای تربیتی خود را با همكاری ستاد سازمان و دستگاه های اجرایی ذیربط به زندانیان بر مبنی حقوق شهروندی و حق بهره گیری از خدمات اجتماعی و فرهنگی به انجام می رساند كه لازم است با حضور مسئولین فرهنگی و تربیتی در اجتماعات قرآنی و فرهنگی از تجارب سایر نهادهای اجتماعی بهره گرفته و با ایجاد ارتباط موثر با جامعه زمینه بازگشت این قشر آسیب دیده را به جامعه فراهم نمایند.
در ادامه این نشست فاضلی رییس اداره فرهنگی و تربیتی با تشریح اقدامات فرهنگی در سطح سالنهای تامینی و تربیتی گفت: برای اولین بار در كشور قرائت قرآن و آموزهای قرآنی به عنوان یك برنامه روزانه در تمامی سالنهای تربیتی به اجرا در آمده است و به صورت همزمان حتی در داخل بندها قرائت جمعی صورت می پذیرد و مفاهیم قرآنی با زندگی روزمره زندانیان گره خورده است كه نتایج بسیار خوبی بخصوص در زمینه تغییر نگرش زندانیان حاصل شده است.
وی افزود : طرح شورای فرهنگی مددجویان به عنوان طرح اجرایی در حال انجام است این طرح به زندانیان این امكان را می دهد كه خود برای اجرای برنامه های فرهنگی مشاركت نمایند.
وی اضافه كرد: این شورا دارای كمیته های مرتبط به هم است كه تحت نظر كارشناسان آموزش كلاسیك ، مذهبی ، هنری ،اشتغال و حرفه آموزی فعالیت می كنند و با اجرای این طرح روزانه پنج هزار نفر در فعالیتهای فرهنگی مشاركت می نمایند.



منبع: ایرنا



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود