7 بهمن 1399
شماره خبر: 248663

حضرت ام البنین (س) الگویی برای زنان و همسران مسلمان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضرت ام البنین (س) الگویی برای زنان و همسران مسلمان است


معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: حضرت فاطمه ام البنین (س) بانویی نمونه و الگو برای زنان و همسران مسلمان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، افزود: آن حضرت از جمله بانوان مومنه ای بودند که در تاریخ اسلام نامشان به خوبی می درخشد.
وی اظهار داشت: این بانو مادر چهار شهید واقعه کربلا هستند و در روایت داریم که بعد از جریان کربلا فرمودند که دیگر به من ام البنین نگویید زیرا ام البنین یعنی مادر پسران که من دیگر پسری ندارم.
وی گفت: حضرت ام البنین (س) شخصیت بسیار بزرگواری بودند که از زمانی که به منزل مولای متقیان علی (ع) ورود کردند بیش از هر چیزی تکریم فرزندان بی بی 2 عالم حضرت زهرا (س) را مدنظر قرار دادند.
مسعودی ادامه داد: به گونه ای که حضرت ابوالفضل (ع) را به گونه ای تربیت کردند که همیشه امام حسین (ع) را با عنوان «مولای من» مورد خطاب قرار می داد نه «برادر من» در حالیکه این دو بزرگوار با هم برادر بودند.وی افزود: احترام حضرت قمربنی هاشم (ع) به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نتیجه نوع تربیتی بود که حضرت فاطمه ام البنین (س) در منزل مولای متقیان علی (ع)داشتند.معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز گفت: این بانو جای خالی مادر را برای فرزندان حضرت زهرا (س) با مهر و محبت پر کردند و توانستند وظیفه مادری را انجام داده و در کنارش فرزندانی مانند قمربنی هاشم (ع) که فردی بسیار با بصیرت بودند را تربیت کنند که نشان از شخصیت والای این بانوی مکرمه است که اکنون در سالروز وفاتشان قرار داریم.وی اضافه کرد: نوع تربیت و نوع همسرداری و نوع برخورد با فرزندان همسر که از مادر دیگر بودند تمام این ها نشانگر اخلاق بسیار حسنه ی این بانوی بزرگوار است.
تجلیل از ۱۲ مادر شهید
مسعودی در ادامه با اشاره به اینکه فردا سالروز وفات این بانوی مکرمه و گرامی است که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، افزود: به همین مناسبت از ۱۲ تن از مجموعه مادران شهدایی که در خانواده اوقاف و در مجموعه خادمان و واقفین خیراندیش هستند تجلیل خواهد شد.وی با بیان اینکه به همین منظور به خانواده این شهدا به اتفاق مدیرکل سرکشی می شود، اظهار داشت: امشب در شب وفات حضرت ام البنین (س) نیز در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع)، حسن (ع) و طاهر (ع) کرج و فردا شب در ۱۱ امامزاده دیگر استان به صورت مجازی و یا حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و بسیار محدود مراسمی برگزار می شود.وی با بیان اینکه قبر این بانوی مکرمه در گوشه ای از قبرستان بقیع مظلومانه افتاده اظهار امیدواری که با ظهور حضرت ولی عصر (عج) روزی برسد تا قبر ایشان نیز مورد زیارت شیعیان و محبین اهل بیت (ع) قرار بگیرد. ۱۳ جمادی الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود