29 آبان 1390
شماره خبر: 2488

بیش از 400 كارگر نمونه البرز با هدف تجلیل شناسایی و ثبت نام شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از 400 كارگر نمونه البرز با هدف تجلیل شناسایی و ثبت نام شدند

مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: 456 كارگر نمونه این استان با هدف تجلیل و قدردانی ، شناسایی و ثبت نام شدند.
' كاوه حدادپور ' افزود: اجرای این طرح در راستای ماده 115 قانون كار ، مطابق سالهای گذشته توسط اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی اقدام شده است.
وی افزود: شناسایی طی سه مرحله ، كارگران مخترع ، مبتكر و خلاق واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی توسط كارفرما و تایید شورای اسلامی كار با حضور نماینده كارگران شناسایی و طی شاخص های مربوطه معرفی می شوند.
حدادپور بیان داشت: در مرحله مقدماتی تعدادی از این كارگران توسط كمیته علمی و فنی استان به عنوان نمونه استانی انتخاب و طی آیینی در استان از آنان تقدیر به عمل می آید.
وی گفت : از میان این تعداد سه كارگر نمونه برترین های استانی و سه كارگر نمونه برای شركت در جشنواره ملی نمونه های كشور به وزارتخانه معرفی خواهند شد و پس از انتخاب در وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی طی آیینی با حضور ریاست جمهور و وزیر و مسوولان ذیربط تجلیل خواهند شد.
وی ، تشویق كارگران خلاق و فعال، ارتقا سطح علمی و مهارت شغلی و آگاهی و شناسایی كارگران مبتكر و نوآور برای كاهش وابستگی و استقلال اقتصادی و همچنین ترویج بیشتر ارزشهای اسلامی ، اخلاقی و انظباط در كار را از هدفهای این تقدیر ذكر كرد.
حدادپور اضافه كرد: رعایت شئونات اسلامی ، اصول اخلاقی ، مسوولیت پذیری ، داشتن وجدان كاری ، رعایت آیین نامه های داخلی كارگاه و حضور به موقع در محل كار ، رعایت موارد ایمنی ، حفاظتی و بهداشتی ، تلاش در جهت ارتقای مهارتهای شغلی و انتقال دانش و تجربیات به همكاران از جمله شرایط لازم برای شركت در این طرح است.
وی گفت: روابط مناسب و حسن برخورد با همكاران ، ارایه شیوه نوین در كار یا اختراع ، ابتكار، اصلاح و تكمیل و راه اندازی سیستمها و تجهیزات ، ارتباط با نهادهای داخلی كارگاه و تلاش در جهت فعالیت های گروهی و اجتماعی و بالاخره ابتكار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری و بازده تولید با كاهش ضایعات و سایر موارد مندرج در قانون از دیگر شرایط لازم برای شركت در این طرح به شمار می رود.
وی یادآورشد: در انتخاب گروه كار نمونه ملاك همفكری و مشاركت گروهی و آموزش های درون گروهی به معیارهای فوق افزوده می شود.
جشنواره انتخاب كارگران و گروه های كار نمونه استان البرز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در كرج برگزار خواهد شد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود