25 اردیبهشت 1400
شماره خبر: 253642

حرکت کرونا در البرز روی خط ثابت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حرکت کرونا در البرز روی خط ثابت


سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه حدود دو هزار نفر روزانه به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، گفت: شرایط شیوع بیماری تقریبا ثابت شده است و باید همچنان با احتیاط رفتار کنیم.
مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در حاشیه نشست ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان، گفت: خوشبختانه در هفته اخیر نسبت به هفته پیش از آن در همه آمارها کاهش داشتیم، اما روند کاهشی بسیار ناچیز بوده و تقریبا روند آن ثابت است.وی در خصوص آمارهای کرونایی استان، گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۲ نفر بر اثر کرونا فوت شدند و ۱۷۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند؛ در همین مدت زمان ۹۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند. بابایی تصریح کرد: هنوز برای بازگشایی گروه‌های ۳و ۴ شغلی دستوری اعلام نشده و فعالیت این گرو‌ه‌های شغلی در مناطق قرمز و نارنجی غیر قانونی است. همچنین بازگشایی گروه شغلی دو در مناطق قرمز و نارنجی به صورت آزمایشی بوده که هنوز یک هفته از این زمان باقی است.
فردیس تنها شهرستان قرمز استان البرز
وی افزود: در حال حاضر فردیس تنها شهرستان قرمز استان است و وضعیت کرج نارنجی است که فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در هر دو شهرستان مصداق تخلف است. سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به بازگشایی مشاغل گروه ۲ از هفته گذشته، تاکید کرد: همه باید مراقب باشیم تا با توجه به فعال بودن ویروس و انواع جهش یافته ای که اخیرا در کشور مشاهده شده، دوباره با روند صعودی مواجه نشویم. از مردم به ویژه اصناف محترم درخواست داریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی که شرط بازگشایی مجدد اصناف است، را فراموش نکنند و مورد توجه قراردهند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود