19 خرداد 1400
شماره خبر: 254612

کشف و معدوم سازی ۷ و نیم تن مواد غذایی فاسد در فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 کشف و معدوم سازی ۷ و نیم تن مواد غذایی فاسد در فردیس


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: در طی بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ بازدید از واحدهای صنفی شهرستان ۷ هزارو ۵۱۴ تن مواد غذایی فاسد از واحدهای صنفی کشف و معدوم سازی شد.
محمدرضا ترابی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس ، با تشریح مجموعه اقدامات واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت فردیس در اردیبهشت ماه گذشته، گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۴ هزار و ۶۵۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی سطح شهرستان توسط تیم سلامت واحد بهداشت محیط در طول یک ماه گذشته انجام شده است. وی افزود: در نتیجه این بازدید ۲۱۵ فقره اخطار پلمب برای واحدهای صنفی متخلف صادر و ۱۱۱ واحد از مراکز و اماکن متخلف برای تعطیلی موقت پیشنهاد شد. ۳۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲۶ واحد صنفی متخلف از بین مراکز و اماکن، پلمب شدند. این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در این بازدیدها ۵۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است؛ از کشف و معدوم سازی ۷ هزار و ۵۱۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طول یک ماه گذشته در سطح شهرستان خبر داد.
وی افزود: در طول این مدت و به منظور بررسی وضعیت آب شرب مورد مصرف شهروندان و در راستای حفظ سلامت جامعه، ۳۰ مورد بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب، ۹۳ مورد نمونه برداری از آب و یکهزار و ۷۹۰ مورد کلر سنجی آب آشامیدنی توسط بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فردیس انجام شده است. ترابی بازدید از ۹۴ مرکز بهداشتی درمانی و مطب و آزمایشگاه، ۶ مورد بازدید از زندان و مراکز نظامی، ۲۵ مورد بازدید پارک و ورزشگاه ها، ۱۲۰ مورد بازدید از مراکز آموزشی و ۵۲ مورد بازرسی مشترک با سایر سازمان ها را از دیگر اقدامات واحد بهداشت محیط در طول یک ماه گذشته برشمرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود