14 شهریور 1400
شماره خبر: 255632

تأثیر قابل توجه واکسن بر پیشگیری از ابتلا به کرونا

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



یک متخصص عفونی گفت: واکسن‌ها ممکن است ایمنی صد درصد ایجاد نکنند اما علائم بیماری را به شدت در افراد کاهش می‌دهند به همین دلیل توصیه می‌شود افراد واکسن را دریافت کنند.
دکتر محمد علیزاده با بیان اینکه تب یکی ازعلائم شایع در گونه کرونا دلتاست گفت: درگیری گونه دلتا در افراد جوان و کم سن و سال بیشتر دیده می‌شود و شدت این بیماری نیز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه علائم سردرد، گلو درد و آبریزش بینی همراه تب که مانند یک سرما خوردگی خود را نشان دهد هم از علائم ابتلا به گونه دلتا است، ادامه داد: علاوه بر اینها، عوارض ریوی، مشکلات تنفسی، گوارشی و قلبی نیز در گونه دلتا بیشتر دیده می‌شود. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: قدرت سرایت پذیری گونه دلتا هم بسیار بالاست و هنوز مکانیزم این گونه ناشناخته است.وی در خصوص زمان مراجعه بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان هم گفت: پس از علائم اولیه به همراه تب بیشتر از سه روز یا اینکه عوارض گوارشی مانند تهوع و اسهال و استفراغ و یا ضعف و بی حالی شدید، سرفه، تنگی نفس شدید و احساس درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کرد.این متخصص عفونی درباره اثر واکسیناسیون بر روند ابتلا به کرونا گفت: تاکنون تمامی واکسن‌ها در پیشگیری از بیماری تا حد قابل توجهی موثر بوده اما میزان اثرگذاری ممکن است در واکسن‌ها متفاوت باشد. واکسن‌ها ممکن است ایمنی صد درصد ایجاد نکنند اما علائم بیماری را به شدت در افراد کاهش می‌دهند به همین دلیل توصیه می‌شود افراد واکسن را دریافت کنند.وی افزود: ایمنی نسبی حداقل دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن در فرد ایجاد خواهد شد؛ البته افرادی که دو دوز واکسن هم دریافت کرده‌اند حتماً باید ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود