16 شهریور 1400
شماره خبر: 255731

واکسیناسیون روند فزونی ابتلا به کرونا را در البرز متوقف کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سخنگوی قرارگاه مبارزه باکرونا استان البرز اعلام کرد که اجرای مناسب واکسیناسیون عمومی گروه های هدف در کنار بالا رفتن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، روند شتابان و فزونی ابتلا به کرونا در موج پنجم این استان را متوقف کرده است .
دکتر مهرداد بابایی اظهارداشت: تاکنون بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در استان البرز به گروه های سنی هدف تزریق شده و واکسیناسیون عمومی با سرعت ادامه دارد. وی بیان داشت : این میزان تزریق واکسن به خاطر ورود واکسن های جدید به کشور و استان البرز است که انجام واکسیناسیون را سرعت بخشیده است . بابایی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: میزان مراجعات و بستری های روزانه ناشی از کرونا در استان البرز تثبیت شده و با شیب ملایم روبه کاهش است . سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز خاطرنشان کرد: امیدواریم روند کاهشی بستری ها و مراجعات روزانه بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی وبهداشتی کاهش یابد.این مسوول با اشاره به اینکه بین ۲ تا چهارهفته فاصله بین بستری ها و فوتی ها وجود دارد، گفت: افزایش و یا کاهش میزان بستری ها درروند مرگ ومیرها تاثیر بسزایی دارد. وی تاکید کرد: حداقل ۲ هفته پس از کاهش روند مراجعات بیماران به مراکز درمانی و بستری می توان شاهد کاهش فوتی های ناشی از کووید ۱۹ در استان البرز بود.
بابایی اظهارداشت: در بخش تجهیزات و دارو اکنون مشکلی در استان وجود ندارد . وی با بیان اینکه اکسیژن ، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز به اندازه نیاز بیماران در استان وجود دارد، گفت: البته تعداد ونتیلاتورها هر اندازه بیشتر باشد بهتر است .سخنگوی قرارگاه مبارزه باکرونای استان البرز گفت: روزانه حدود چهار هزار تست تشخیص کرونا در البرز انجام می شود و در این بخش نیز مشکلی وجود ندارد. بابایی گفت: طی چند روز گذشته مراجعات سرپایی به مراکز درمانی وبهداشتی کاهش یافته که ادامه این روند منجر به کاهش بستری بیماران بدحال در بیمارستان ها خواهد شد.شهرستان طالقان استان البرز به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد و ۶ شهرستان دیگر استان البرز نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. همچنان توصیه پزشکان وکارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا به مردم استان البرز تزریق واکسن کرونا، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه ای، اجتناب از حضور دراجتماعات و فضاهای سربسته و شستن مکرر دست ها است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود