6 آذر 1400
شماره خبر: 259655

راز اعتلای بسیج حضور در صحنه های جهاد است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

راز اعتلای بسیج حضور در صحنه های جهاد است


سردار علیرضا حیدر نیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: رازِ اعتلای بسیج حضور در صحنه های جهاد است. بسیج همیشه برای خود صحنه های جهاد را در عرصه های مختلف علمی، سازندگی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت تعریف می کند.
سردار علیرضا حیدر نیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گردهمایی حلقه های صالحین جهتِ تجدید عهد و پیمان با ولی امر مسلمین جهان در مصلی امام خمینی(ره) کرج گفت: بسیج یادگار امام عظیم الشان ماست. امام(ره) در کمترین زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی آن زمان و ده ها میلیونی کنونی را صادر کردند.حیدرنیا بسیج را یک درخت تنومند خواند و گفت: الطاف و برکات این درخت تنومند روز به روز بیشتر می شود.
وی ادامه داد: بسیج یک تشکل مردمی بی نظیر در جهان است. همه ی کشورها آرزوی داشتنِ چنین تشکل مردمی ای که خالصانه برای خدمت گزاری به مردم در همه عرصه ها آماده است را دارند.سردار حیدرنیا افزود: امروز بسیج بزرگ ترین امید، برای همه ی آزادی خواهان در سراسر جهان تبدیل شده است.وی با بیان اینکه بسیج نماد حضور ملی، مقاومت ملی و آگاهی یک ملت است، بیان داشت: بسیج یک نیروی خودجوشِ مردمی است که بر اساس آگاهی و اطمینان به ارزش های اصیل اسلام و انقلاب، هر کجا احساس کند حضورش نیاز است، حضور پیدا می کند.فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج، پیش گام در تمام عرصه هاست، ادامه داد: بسیج یک روز برای تمامیت ارضی و مقابله با دشمن متجاوز وارد میدان می شود، یک روز برای مقابله با گروهک های تجزیه طلب و منافقین کور دل وارد عرصه می شود، یک روز در عرصه جهاد فرهنگی، یک روز برای کمک به هم نوع و کاهش آسیب های اجتماعی حضور پیدا می کند، یک روز برای کمک به مردمش در مقابل بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله خدمت می کند، یک روز برای دفاع از حرم و حریم آل الله(ع) وارد می شود و یک روز بسیج برای کمک به مردم، حفاظت و صیانت از جان مردم در مقابل ویروس کرونا در عرصه های کمک های مومنانه، کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور و استان، ضدعفونی اماکن و واکسیناسیون حضور پیدا می کند. بسیج همین است. همیشه برای مردمش، خالصانه، بی ریا و بدون منت وارد عرصه می شود. بسیجی برای کمک به هم نوع خودش سر از پا نمی شناسد.سردار حیدر نیا اظهار داشت: بسیج تبدیل به یک فرهنگ، تفکر و اندیشه ی متعالی شده است که با سرعت، مثل یک رودِ خروشان به سمت اهداف عالی انقلاب در حرکت است.وی بسیج را لشکر مخلص خواند و گفت: بسیجی، لحظه لحظه ی زندگی خودش را وقف اسلام، قرآن، انقلاب، ولایت و مردم کرده است.بسیج آنقدر متعالی ست که امامِ ما می فرمود:"من همواره به خلوص نیت و صفای بسیجیان غبطه می خورم. از خداوند متعال می خواهم که با بسیجیان محشور بگرداندم و افتخارم در این دنیا این است که خود یک بسیجی ام."فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: اگر در کشوری تفکر دل نشین بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد. اگر روزی دشمن، به سرزمین ما چشم طمع داشته باشد بدانید که تفکر بسیجی بین مسئولین کشور کمرنگ شده است. اگر مردمِ عزیزِ ما گرفتار برخی مشکلات، به خصوص معیشتی و اقتصادی هستند بدانید که زائیده ی آن است که برخی از مسئولین تفکر بسیجی نداشته اند. تقابلِ بین رزمندگان نیروی دریایی سپاه با جبهه استکبار، آمریکای جنایت کار برخواسته از تفکر بسیجی است.
وی ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. اگر بخواهیم مشکلاتی که امروز گریبان گیر جامعه است حل شود، هیچ راهی ندارد جز اینکه به تفکر بسیجی برگردیم.
مقام معظم رهبری می فرمایند:" پیوندِ بین بسیج با امام زمان(عج) یک پیوند ناگسستنیِ همیشگی است " مگر می شود کسی یک پیوندِ همیشگی و ناگسستنی با امام زمان خود داشته باشد، در مقابل دشمنان قَد عَلَم نکند و نایستد؟ این بسیجِ عزیزِ ماست که با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، انقلاب را به سلامت از همه ی فتنه ها، بدخواهی ها، کج اندیشی ها و گردنه های سخت و پیچیده به سلامت عبور داده است. اگر امنیت امروز، امنیت پایداری ست همه از کوشش و خدمات مخلصانه بسیج است.فرمانده سپاه استان البرز گفت: وقتی داعش به جان مسلمانان افتاد این بسیجیان بودند که نه در ایران بلکه در تمام بلاد مسلمین، گوش به فرمانِ رهبرِ خود و فرماندهی جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی وارد نبرد با داعش و داعشیان شدند. دیدید که چه مخلصانه، چه قدرتمند، چه با صلابت برای همیشه آن شجره ی خبیث ملعون را از صحنه ی تاریخ محو کردند. آیا می شود این دلاورمردی را دید و بسیج را ندید؟ می شود کسی پا در مبارزه با شقی ترین انسان ها بگذارد روحیه ی بسیجی نداشته باشد؟ وی تعریف کردنِ بسیج در شان و جایگاهِ کوچکی را جفا کردن به بسیج دانست و افزود: بسیجیانِ ما، عبد صالحِ رویِ زمین اند.سردار حیدر نیا گفت: رازِ اعتلایِ بسیج حضور در صحنه های جهاد است. بسیج همیشه برای خود صحنه های جهاد را در عرصه های مختلف
علمی، سازندگی، فرهنگی، غلبه بر فضای مجازی، اقتصادی و امنیت تعریف می کند.وی تصریح کرد: بزرگ ترین ویژگی بسیج داشتن ساختار منعطف است. که هر جا به حضورش نیاز است ساختارش را متناسب با آن نیاز سازمان دهی می کند.فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: اگر می بینید بسیج نوکِ حملات پی در پی دشمن است برای این است که زیرِ فرمانِ رهبری، درست عمل کرده است.سردار حیدر نیا با اشاره بر خدمات بسیج در طول سال افزود: جهاد در بسیج، جهادی مداوم و مستمر است که در طول جریان دارد. هفته بسیج یک نماد برای بزرگداشت و قدردانی از خواهران و برادران عزیز است که خالصانه و مخلصانه در راه نظام و انقلاب گام برمی دارند. فرمانده سپاه استان البرز در پایان با تمسک به بیان امام موسی کاظم(ع)"خدا را در زمین‌بندگانی ست که برای رفع نیازهای مردم می کوشند، اینان در روز قیامت در امان اند." گفت: خدمت در بسیج افتخار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود