24 آذر 1400
شماره خبر: 260631

کاهش مخاطرات سیلاب، مشارکت همه جانبه دستگاه ها را می‌طلبد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



پیرو بازدید دکتر مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، و مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، از اقدامات آبخیزداری استان البرز و اثربخشی آن در کاهش مخاطرات سیلاب و ..
همچنین ضرورت مشارکت دستگاه های مرتبط در طرح جامع حوزه های آبخیز شهری و بر اساس دستور استاندار، جلسه ای در این خصوص و در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری با حضور ابوالفضل فانی،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، حامد فرضی، مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، محمدرضا فلاح نژاد، مدیر کل بحران البرز، و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی استانی ذینفع تشکیل گردید.در ابتدای این جلسه، حامد فرضی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به ارائه مطالبی در زمینه وضعیت حوزه های آبخیز شهر کرج و مخاطراتی که ناشی از تغییر کاربری اراضی خصوصا در مسیلها اتفاق افتاده و همچنین عدم توجه به مدیریت جامع حوزه آبخیز شهری پرداخت.وی خاطر نشان کرد: اقدامات آبخیزداری در کنترل سیلاب اخیر بسیار موثر بوده و توانسته شهر کرج را از یک بحران واقعی نجات دهد.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز مشارکت تمام دستگاهای اجرایی و شهرداری و همچنین آحاد مردم را مهم ترین راهکار برای کاهش مخاطرات سیلاب بیان داشت.پس از بحث و تبادل نظر دستگاهای اجرایی، فانی،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز موارد را به شرح ذیل جمع بندی نمود:
1. اجرای عملیات نهالکاری با مشارکت شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری و مسکن و شهرسازی با عنوان "هر شهروند یک نهال" در بالادست شهر کرج در اولویت قرار گیرد.
2. اقدامات لازم در خصوص آزاد سازی مسیلها توسط آب منطقه ای و شهرداری با اولویت شهرک جهان نما انجام گیرد.
3. کالورت های اتوبان همت و کرج توسط اداره کل راهداری بررسی گردد و اقدامات لازم با هماهنگی آب منطقه ای و شهرداری صورت پذیرد.
4. برنامه های آبخیزداری در بخش مرمت سازه های موجود و اجرای عملیات آبخیزداری جدید در حد امکان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مشارکت شهرداری پیگیری و مورد اقدام قرار گردد.
5. با عنایت به ضرورت مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهری و بر اساس بند دو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مطالعات فوق که توسط شهرداری (مهندسین مشاور ری آب) در حال انجام می باشد با رویکرد کنترل سیلاب شهری برنامه های اجرایی را در بالادست ارائه نماید.
6. شهرداری گرمدره مطالعات کنترل سیلاب صورت گرفته را برای اجرای عملیات در اولویت قرار دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود