2 دی 1400
شماره خبر: 261011

آماده باش هلال احمر در پی سامانه بارشی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد که با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، نیروهای امدادی برای خدمات رسانی در جاده های البرز به حالت آماده باش درآمدند.
محمد باقر خلفی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.
وی بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود. مدیر کل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد که سامانه جوی از شامگاه امشب پنجشنبه وارد استان می شود که با بارش برف و کاهش محسوس دما همراه است.
آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه ناپایدار سرد و ضعیف از منطقه البرز مرکزی است که بیشینه بارش‌های آن به صورت ساعتی و پراکنده تا صبح شنبه هفته آینده خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی سرد با وزش باد و بارش ساعتی برف پیش بینی می شود.این مسوول اظهارداشت: حین و پس از خروج سامانه مذکور شاهد کاهش محسوی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد و یخبندان ویژ صبح یکشنبه هفته آینده خواهیم بود.وی بیان داشت: بارش پراکنده برف در ارتفاعات با کاهش محسوس دما به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان همراه خواهد بود.بهاروند احمدی ، مخاطرات این سامانه بارشی را اختلال تردد در جاده های کوهستانی، کاهش میدان دید، یخبندان و لغزندگی سطح جاده دانست .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود